Największemu polskiemu dostawcy systemów aluminiowych udaje się w tym roku utrzymać rentowność sprzedaży pomimo rosnących cen zaopatrzeniowych. Z początkiem roku planowana jest jednak kolejna podwyżka profili od Aluprofu.
Na ostatniej konferencji prasowej Grupy Kęty omawiano również wyniki Segmentu Systemów Aluminiowych, któremu przewodzi Aluprof. Spółka osiągnęła po 3 kwartałach br. przychody w wysokości ponad 1,45 mld zł, co wobec ubiegłorocznych 1,16 mld zł oznacza wzrost o jedną czwartą. Wypracowany w tym okresie zysk netto wyniósł niemal 192 mln zł i był podobnie wyższy od tego z analogicznego okresu roku minionego. Po wprowadzeniu w tym roku podwyżek spółce udało się utrzymać rentowność netto na poziomie 13 proc. Prezes Tomasz Grela, omawiający wyniki Aluprofu, zwrócił uwagę na tegoroczne problemy wynikające nie tylko z pozyskaniem aluminium w odpowiedniej cenie, ale też z brakiem dostępności różnych innych surowców. Podkreślił również zjawisko rosnącej inflacji oraz coraz wyższych kosztów energii. Zdaniem zarządu Grupy Kęty dla utrzymania dobrej rentowności te wzrosty trzeba będzie uwzględnić także w cenach na kolejny sezon.
Z informacji zawartych w raporcie Grupy Kęty wynika, że „w III kwartale 2021 r. średnia cena aluminium wyniosła ok. 2645 USD za tonę, co oznaczało wzrost o 52 proc. w USD, a po przeliczeniu na PLN o 54 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zmiany cen surowca w krótkim okresie mogą wpływać na rentowność działalności, szczególnie w Segmencie Systemów Aluminiowych, ponieważ wpływ zmian notowań przenoszony jest na klientów z opóźnieniem 3-6 miesięcy. Czynnikiem stabilizującym osiągane wyniki są zawarte transakcje zabezpieczające ceny zakupu aluminium oraz w części naturalne zabezpieczenie jakim jest kwotowanie produktów w oparciu o bieżące notowania surowców”.
Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof:
Jesteśmy zmuszeni do cyklicznego podnoszenia cen. Taka podwyżka nastąpiła w tym roku dwukrotnie, a styczeń przyszłego roku to okres kolejnej podwyżki. Będziemy reagować.
O wysokich cenach profili aluminiowych wykorzystywanych w ślusarce i powodach tak wysokich cen piszemy więcej w artykule:
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".