Aluprof utrzymuje ubiegłoroczną rentowność

Autor: |Data publikacji:

Największemu polskiemu dostawcy systemów aluminiowych udaje się w tym roku utrzymać rentowność sprzedaży pomimo rosnących cen zaopatrzeniowych. Z początkiem roku planowana jest jednak kolejna podwyżka profili od Aluprofu.

Na ostatniej konferencji prasowej Grupy Kęty omawiano również wyniki Segmentu Systemów Aluminiowych, któremu przewodzi Aluprof. Spółka osiągnęła po 3 kwartałach br. przychody w wysokości ponad 1,45 mld zł, co wobec ubiegłorocznych 1,16 mld zł oznacza wzrost o jedną czwartą. Wypracowany w tym okresie zysk netto wyniósł niemal 192 mln zł i był podobnie wyższy od tego z analogicznego okresu roku minionego. Po wprowadzeniu w tym roku podwyżek spółce udało się utrzymać rentowność netto na poziomie 13 proc. Prezes Tomasz Grela, omawiający wyniki Aluprofu, zwrócił uwagę na tegoroczne problemy wynikające nie tylko z pozyskaniem aluminium w odpowiedniej cenie, ale też z brakiem dostępności różnych innych surowców. Podkreślił również zjawisko rosnącej inflacji oraz coraz wyższych kosztów energii. Zdaniem zarządu Grupy Kęty dla utrzymania dobrej rentowności te wzrosty trzeba będzie uwzględnić także w cenach na kolejny sezon.

Z informacji zawartych w raporcie Grupy Kęty wynika, że „w III kwartale 2021 r. średnia cena aluminium wyniosła ok. 2645 USD za tonę, co oznaczało wzrost o 52 proc. w USD, a po przeliczeniu na PLN o 54 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zmiany cen surowca w krótkim okresie mogą wpływać na rentowność działalności, szczególnie w Segmencie Systemów Aluminiowych, ponieważ wpływ zmian notowań przenoszony jest na klientów z opóźnieniem 3-6 miesięcy. Czynnikiem stabilizującym osiągane wyniki są zawarte transakcje zabezpieczające ceny zakupu aluminium oraz w części naturalne zabezpieczenie jakim jest kwotowanie produktów w oparciu o bieżące notowania surowców”.

Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof:

Jesteśmy zmuszeni do cyklicznego podnoszenia cen. Taka podwyżka nastąpiła w tym roku dwukrotnie, a styczeń przyszłego roku to okres kolejnej podwyżki. Będziemy reagować.

O wysokich cenach profili aluminiowych wykorzystywanych w ślusarce i powodach tak wysokich cen piszemy więcej w artykule:

Dlaczego systemy aluminiowe drożeją?

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.