Aluprof uruchomił nowe lakiernie, Szymon Marciniak ambasadorem marki

Autor: |Data publikacji:

Aluprof, producent profili i ślusarki aluminiowej, uruchomił w ostatnim czasie w swoich zakładach aż trzy lakiernie proszkowe. Ponadto firma przedstawiła nowego ambasadora marki.

Aluprof-lakiernia-pion
Jedna z nowych lakierni pionowych Aluprofu.

W zakładzie spółki Aluprof w Bielsku-Białej zostały właśnie uruchomione dwie lakiernie – pionowa i pozioma. Lakiernia pionowa jest już trzecią taką inwestycją w fabrykach spółki. Jest to konstrukcja firmy SAT z aplikacjami Gema. Umożliwia malowanie proszkowe profili o długości do 7200 mm, pracuje z prędkością do 1,8 m/min. i wydajnością 300 m² na godzinę. Z kolei lakiernię poziomą, również z aplikacjami Gema, dostarczyła polska firma Adal. Ponadto zgodnie z zapowiedzią z ubiegłego roku, Aluprof zakończył rozbudowę fabryki w Złotowie. Powstała tam hala o powierzchni ok. 20 tys. mkw. Przeprowadzono modernizację dotychczasowej hali i parku maszynowego, a wydziały pakowania, akcesoriów aluminiowych, stalowych, tworzyw oraz odlewni i pokryw zostały zautomatyzowane. Została tutaj zainstalowana kolejna pionowa lakiernia, taka sama jak w Bielsku-Białej. Jest ona całkowicie zautomatyzowana i może być sterowana centralnie z Bielska-Białej. We wszystkich nowych urządzeniach proces obróbki chemicznej jest opracowany po kątem odzysku maksymalnej ilości wody. Wprowadzone zmiany mają umożliwić również uzyskanie oszczędności na poziomie ok. 1,9 mln zł.

Artur Kaspera, dyrektor produkcji systemów budowlanych Aluprof, podkreśla:

Nowe lakiernie uruchomione w ostatnim czasie zostały zaprojektowane z myślą o minimalizacji wpływu na środowisko. Zastosowane w nich innowacyjne technologie nie tylko podnoszą standardy ekologiczne, ale również stanowią odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów w tym zakresie. (…) To kolejny krok w kierunku przyszłości, w której technologia i ekologia idą w parze.

Szymon Marciniak ambasadorem marki Aluprof

Szymon Marciniak i prezes Aluprof Tomasz Grela (1)

Aluprof inwestuje w moce produkcyjne, ale też w wizerunek. Spółka właśnie nawiązała współpracę z Szymonem Marciniakiem, który w dwóch ostatnich latach został wybrany najlepszym sędzią piłkarskim na świecie. Pierwszym wspólnym działaniem z ambasadorem będzie kampania „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami”. Jej celem jest zachęcenie inwestorów do zwiększenia efektywności energetycznej budynków i promocja rozwiązań Aluprof: energooszczędnych okien, drzwi, fasad i osłon przeciwsłonecznych z aluminium. Powstają one na bazie niskoemisyjnych profili aluminiowych Low Carbon, o niskim śladzie węglowym i wysokiej zawartości materiału z recyklingu. Ślad węglowy tych profili wynosi 3,3 kg CO2e/k. Wspomniana kampania obejmie m.in. spoty w telewizji, reklamy w prasie oraz działania w internecie i mediach społecznościowych.

Bożena Ryszka (2)_Easy-Resize.com(1)„Kampania „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami” doskonale wpisuje się w strategię Aluprof, w ramach której chcemy promować zasady zrównoważonego budownictwa i troskę o środowisko naturalne. (…) Mając na uwadze wyznawane przez nas wartości i fakt, że działamy globalnie, zdecydowaliśmy się na podjęcie współpracy z uznanym arbitrem piłkarskim nie tylko w kraju, ale także na arenie międzynarodowej – Szymonem Marciniakiem. Międzynarodowa rozpoznawalność naszego ambasadora w połączeniu z propagowanymi przez niego zasadami fair play doskonale współgrają z założeniami kampanii, której ważnym elementem jest zielona kartka i towarzyszące jej hasło „Gramy fair z naturą” – podkreśla Bożena Ryszka, dyrektor marketingu i PR Aluprof.

Polski sędzia jest w szczycie swojej kariery, z czego chętnie korzystają marki. Marciniak jest ambasadorem kilkunastu z nich, w tym producenta drzwi – firmy Wikęd, o czym pisaliśmy w ostatnim czasie.

Zobacz również

NSG Group wstrzyma produkcję szkła float w niemieckim Gladbeck

NSG Group wstrzyma produkcję szkła float w niemieckim Gladbeck

NSG Group, globalny wytwórca szkła float, ogłosił decyzję o wstrzymaniu produkcji na jednej z dwóch linii w niemieckim zakładzie Gladbeck.  Nastąpi to w styczniu 2025 r.

Glastech w nowych rękach

Glastech w nowych rękach

Glastech, należący do tej pory do spółki Lisec, został sprzedany austriackiej Grupie Josko Scheuringer. Transakcja jest elementem długofalowej strategii byłego już właściciela.

Forum Branżowe 10.2024 – czytaj w wersji online

Forum Branżowe 10.2024 – czytaj w wersji online

Przedstawiamy październikowy numer „Forum Branżowego”, w którym znajdą się najnowsze informacje z branży. Gościem numeru jest David Nicolas, dyrektor generalny...