ALUPROF podnosi poprzeczkę o 100 mln zł

Autor: |Data publikacji:

ALUPROF, największy polski systemodawca zamknął miniony sezon przychodami w granicach 1,27 mld zł, a w roku 2019 zamierza poprawić ten wynik o co najmniej 100 mln zł. Planowany poziom wzrostu to 8 proc., z czego o 6 proc. wzrosnąć ma sprzedaż krajowa, a eksport ma być wyższy o 13 proc. Bardzo dobrze rozwija się tu sprzedaż na rynek amerykański, gdzie spółka obecna jest ze swoimi fasadami na dużych obiektach. Teraz zamierza pójść krok dalej: najdalej w maju badaniom w USA poddane zostaną produkty Aluprofu, by mogły zostać wprowadzone również do segmentu budownictwa indywidualnego i budynków użyteczności publicznej. Certyfikaty amerykańskie otworzą przed nimi również dostęp do rynku budowlanego w Kanadzie. Na obydwu tych rynkach spółka zamierza być obecna poprzez współpracę z kilkoma miejscowymi partnerami.

Podobny model funkcjonowania z lokalnymi przedsiębiorcami Aluprof zamierza wdrożyć w Kuwejcie i w Kenii, zawiązując tam spółki joint venture. Ale oprócz tak egzotycznych rynków systemodawca z Bielska-Białej nie zapomina o bliższych nam rynkach Chorwacji, Grecji czy Azerbejdżanu, gdzie zakłada dynamiczny wzrost sprzedaży – ta jednak będzie realizowana bezpośrednio ze spółki w Polsce. Ostatnie targi BAU w Monachium pokazały, że Aluprof ma solidną sieć partnerską w Niemczech, w Beneluksie i w całej Europie. To daje solidną podstawę do rozwijania sprzedaży na rynkach zagranicznych, pracy z biurami projektowymi na całym świecie i udziału w wielu prestiżowych inwestycjach.

Z myślą o tym rozwoju Aluprof podejmuje również inwestycje we własną bazę. W tym roku wyda na te cele ponad 83 mln zł. Spółka zamierza w tym sezonie rozbudować swoje magazyny w Bielsku-Białej i w Opolu, uruchomić kolejną lakiernię pionową oraz uruchomić Centrum badań i Innowacji, w którym klienci będą mogli badać produkowane konstrukcje. W dziale Rozmowy opublikowaliśmy krótką wypowiedź prezesa Aluprofu, a już w marcowym wydaniu Forum Branżowe zamieścimy obszerny wywiad z dyrektorem handlowym spółki – już dzisiaj zachęcamy do jego lektury.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.