ALUPROF, największy polski systemodawca zamknął miniony sezon przychodami w granicach 1,27 mld zł, a w roku 2019 zamierza poprawić ten wynik o co najmniej 100 mln zł. Planowany poziom wzrostu to 8 proc., z czego o 6 proc. wzrosnąć ma sprzedaż krajowa, a eksport ma być wyższy o 13 proc. Bardzo dobrze rozwija się tu sprzedaż na rynek amerykański, gdzie spółka obecna jest ze swoimi fasadami na dużych obiektach. Teraz zamierza pójść krok dalej: najdalej w maju badaniom w USA poddane zostaną produkty Aluprofu, by mogły zostać wprowadzone również do segmentu budownictwa indywidualnego i budynków użyteczności publicznej. Certyfikaty amerykańskie otworzą przed nimi również dostęp do rynku budowlanego w Kanadzie. Na obydwu tych rynkach spółka zamierza być obecna poprzez współpracę z kilkoma miejscowymi partnerami.
Podobny model funkcjonowania z lokalnymi przedsiębiorcami Aluprof zamierza wdrożyć w Kuwejcie i w Kenii, zawiązując tam spółki joint venture. Ale oprócz tak egzotycznych rynków systemodawca z Bielska-Białej nie zapomina o bliższych nam rynkach Chorwacji, Grecji czy Azerbejdżanu, gdzie zakłada dynamiczny wzrost sprzedaży – ta jednak będzie realizowana bezpośrednio ze spółki w Polsce. Ostatnie targi BAU w Monachium pokazały, że Aluprof ma solidną sieć partnerską w Niemczech, w Beneluksie i w całej Europie. To daje solidną podstawę do rozwijania sprzedaży na rynkach zagranicznych, pracy z biurami projektowymi na całym świecie i udziału w wielu prestiżowych inwestycjach.
Z myślą o tym rozwoju Aluprof podejmuje również inwestycje we własną bazę. W tym roku wyda na te cele ponad 83 mln zł. Spółka zamierza w tym sezonie rozbudować swoje magazyny w Bielsku-Białej i w Opolu, uruchomić kolejną lakiernię pionową oraz uruchomić Centrum badań i Innowacji, w którym klienci będą mogli badać produkowane konstrukcje. W dziale Rozmowy opublikowaliśmy krótką wypowiedź prezesa Aluprofu, a już w marcowym wydaniu Forum Branżowe zamieścimy obszerny wywiad z dyrektorem handlowym spółki – już dzisiaj zachęcamy do jego lektury.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".