ALUPROF, największy polski systemodawca zamknął miniony sezon przychodami w granicach 1,27 mld zł, a w roku 2019 zamierza poprawić ten wynik o co najmniej 100 mln zł. Planowany poziom wzrostu to 8 proc., z czego o 6 proc. wzrosnąć ma sprzedaż krajowa, a eksport ma być wyższy o 13 proc. Bardzo dobrze rozwija się tu sprzedaż na rynek amerykański, gdzie spółka obecna jest ze swoimi fasadami na dużych obiektach. Teraz zamierza pójść krok dalej: najdalej w maju badaniom w USA poddane zostaną produkty Aluprofu, by mogły zostać wprowadzone również do segmentu budownictwa indywidualnego i budynków użyteczności publicznej. Certyfikaty amerykańskie otworzą przed nimi również dostęp do rynku budowlanego w Kanadzie. Na obydwu tych rynkach spółka zamierza być obecna poprzez współpracę z kilkoma miejscowymi partnerami.

Podobny model funkcjonowania z lokalnymi przedsiębiorcami Aluprof zamierza wdrożyć w Kuwejcie i w Kenii, zawiązując tam spółki joint venture. Ale oprócz tak egzotycznych rynków systemodawca z Bielska-Białej nie zapomina o bliższych nam rynkach Chorwacji, Grecji czy Azerbejdżanu, gdzie zakłada dynamiczny wzrost sprzedaży – ta jednak będzie realizowana bezpośrednio ze spółki w Polsce. Ostatnie targi BAU w Monachium pokazały, że Aluprof ma solidną sieć partnerską w Niemczech, w Beneluksie i w całej Europie. To daje solidną podstawę do rozwijania sprzedaży na rynkach zagranicznych, pracy z biurami projektowymi na całym świecie i udziału w wielu prestiżowych inwestycjach.

Z myślą o tym rozwoju Aluprof podejmuje również inwestycje we własną bazę. W tym roku wyda na te cele ponad 83 mln zł. Spółka zamierza w tym sezonie rozbudować swoje magazyny w Bielsku-Białej i w Opolu, uruchomić kolejną lakiernię pionową oraz uruchomić Centrum badań i Innowacji, w którym klienci będą mogli badać produkowane konstrukcje. W dziale Rozmowy opublikowaliśmy krótką wypowiedź prezesa Aluprofu, a już w marcowym wydaniu Forum Branżowe zamieścimy obszerny wywiad z dyrektorem handlowym spółki – już dzisiaj zachęcamy do jego lektury.
Zobacz również
Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport
Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.
Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce
Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.
Forum Biznesu o nowych rynkach eksportowych i szansach polskich firm
Zakończyła się 6. edycja Forum Biznesu organizowanego przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu. Wśród prelegentów nie zabrakło przedstawicieli branży stolarki.


