ALUPROF: optymizm na fali wzrostów

Red.: |Data publikacji:

Planowane na ten sezon wzrosty sprzedaży w Aluprofie będą w rzeczywistości zapewne znacznie wyższe.

Już w marcu pisaliśmy, że spółka wchodząca w skład Grupy Kety zakłada ok. 1,4 mld zł przychodów, co oznaczałoby 8-procentowy ich wzrost w stosunku do roku 2018. Sprzedaż krajowa miała tu wzrosnąć o 6 proc., a eksport o 13 proc. W czerwcu kierownictwo firmy poinformowało, że sprzedaż architektonicznych systemów aluminiowych wzrosła w maju o 27 proc. a po pięciu miesiącach była o 21 proc. wyższa niż przed rokiem. – Dzięki systematycznemu rozwojowi, systemy architektoniczne Aluprof skutecznie osiągają kolejne pułapy wzrostów sprzedażowych i wygrywają rywalizacje z wyrobami innych producentów. Nasze prognozy na przyszłość są bardzo optymistyczne – mówił wówczas Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A.

Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof

Raport półroczny Grupy Kęty przyniósł nie mniej optymistyczne informacje. Po sześciu miesiącach skonsolidowane przychody Aluprofu (całego segmentu SSA) osiągnęły wartość 705 mln zł, co oznacza, że były o 20 proc. wyższe niż rok temu. Nie mniej ważne jest, że ten wzrost na rynku krajowym wyniósł 23 proc., a na rynkach europejskich był wyższy nawet o 31 proc. Jedyny spadek spółka odnotowała na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż w I półroczu była niższa o ok. 1/3 w porównaniem z I półroczem 2018. Eksport w Aluprofie, zatrudniającym dzisiaj niemal 2270 pracowników, odpowiada już za 36 proc. całkowitych przychodów. Gdyby dynamika wzrostu z I półrocza utrzymała się do końca roku, wówczas Aluprof miałby szansę przekroczyć już w tym roku poziom nawet 1,5 mld zł przychodów. Tymczasem zarząd Grupy Kęty we wspomnianym raporcie przewiduje ostrożnie, że spółka z Bielska-Białej w roku 2020 może mieć „zaledwie” 1,42 mld zł ze sprzedaży.

Szacuje się, że aż 7 na 10 budowanych w Polsce nowoczesnych budynków wykorzystuje do realizacji systemy fasadowe marki Aluprof. W tym roku firma wygrała m.in. przetarg na kompleksowe wykonanie aluminiowo-szklanych ścian osłonowych na inwestycji Mennica Legacy Tower w Warszawie. Aluprof jest również partnerem październikowej I Krajowej Wystawy Innowacji okienno-drzwiowych, na której zaprezentuje swoje najnowsze propozycje dla inwestorów i producentów ślusarki aluminiowej.

Zobacz również

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Nowe showroomy z rozwiązaniami polskich producentów

Marzec i kwiecień to okres, w którym polscy producenci intensywnie pracują nad swoimi showroomami. W ostatnim czasie o otwarciu nowych przestrzeni wystawowych informowali Aluprof, Budvar Centrum i Drutex.

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polskie firmy ruszyły na zakupy włoskich maszyn

Polscy producenci wyrobów z drewna, m.in. stolarki kupili w zeszłym roku maszyny włoskie o wartości ponad 107 mln euro, to wzrost o 35 proc.

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Wzrost popytu na systemy bezpieczeństwa. Spółka Assa Abloy podsumowała pierwszy kwartał

Assa Abloy podliczyła pierwszy kwartał, spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 6 proc. Widzi też popyt na bezpieczne systemy wejściowe.

1