ALUPROF: optymizm na fali wzrostów

Autor: |Data publikacji:

Planowane na ten sezon wzrosty sprzedaży w Aluprofie będą w rzeczywistości zapewne znacznie wyższe.

Już w marcu pisaliśmy, że spółka wchodząca w skład Grupy Kety zakłada ok. 1,4 mld zł przychodów, co oznaczałoby 8-procentowy ich wzrost w stosunku do roku 2018. Sprzedaż krajowa miała tu wzrosnąć o 6 proc., a eksport o 13 proc. W czerwcu kierownictwo firmy poinformowało, że sprzedaż architektonicznych systemów aluminiowych wzrosła w maju o 27 proc. a po pięciu miesiącach była o 21 proc. wyższa niż przed rokiem. – Dzięki systematycznemu rozwojowi, systemy architektoniczne Aluprof skutecznie osiągają kolejne pułapy wzrostów sprzedażowych i wygrywają rywalizacje z wyrobami innych producentów. Nasze prognozy na przyszłość są bardzo optymistyczne – mówił wówczas Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF S.A.

Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof

Raport półroczny Grupy Kęty przyniósł nie mniej optymistyczne informacje. Po sześciu miesiącach skonsolidowane przychody Aluprofu (całego segmentu SSA) osiągnęły wartość 705 mln zł, co oznacza, że były o 20 proc. wyższe niż rok temu. Nie mniej ważne jest, że ten wzrost na rynku krajowym wyniósł 23 proc., a na rynkach europejskich był wyższy nawet o 31 proc. Jedyny spadek spółka odnotowała na rynku amerykańskim, gdzie sprzedaż w I półroczu była niższa o ok. 1/3 w porównaniem z I półroczem 2018. Eksport w Aluprofie, zatrudniającym dzisiaj niemal 2270 pracowników, odpowiada już za 36 proc. całkowitych przychodów. Gdyby dynamika wzrostu z I półrocza utrzymała się do końca roku, wówczas Aluprof miałby szansę przekroczyć już w tym roku poziom nawet 1,5 mld zł przychodów. Tymczasem zarząd Grupy Kęty we wspomnianym raporcie przewiduje ostrożnie, że spółka z Bielska-Białej w roku 2020 może mieć „zaledwie” 1,42 mld zł ze sprzedaży.

Szacuje się, że aż 7 na 10 budowanych w Polsce nowoczesnych budynków wykorzystuje do realizacji systemy fasadowe marki Aluprof. W tym roku firma wygrała m.in. przetarg na kompleksowe wykonanie aluminiowo-szklanych ścian osłonowych na inwestycji Mennica Legacy Tower w Warszawie. Aluprof jest również partnerem październikowej I Krajowej Wystawy Innowacji okienno-drzwiowych, na której zaprezentuje swoje najnowsze propozycje dla inwestorów i producentów ślusarki aluminiowej.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".