Aluprof obniża ceny i daje dodatkowe rabaty

Red.: |Data publikacji:

Otoczenie rynkowe i silna presja cenowa spowodowały, że po I półroczu Aluprof musiał obniżyć ceny swojej oferty. Teraz będzie sprzedawał taniej, ale ma nadzieję, że więcej.

Marek Majchrzak, dyrektor sprzedaży krajowej Aluprofu, poinformował o obniżce cen na oferowane przez spółkę systemy i akcesoria. Od 1 lipca obowiązuje nowy cennik, w którym cenę profili izolowanych termicznie obniżono o 6,5 proc., a akcesoriów systemowych o 3 proc. Jednocześnie do 30 września obowiązuje promocja „Oszczędzanie przez zasłanianie”, w której zastosowano dodatkowy 10-procentowy rabat na żaluzje fasadowe SkyFlow i 7-procentowy na pergole MB-OpenSky 120 i 140. Jak zapewnił dyr. Majchrzak: „uważnie obserwujemy i analizujemy ceny surowców oraz trendy na rynku. Zapewniamy, że nadal będziemy monitorować sytuację i reagować w sposób, który będzie utrzymywał naszych klientów na pozycji konkurencyjnej względem rynku”.

Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof, spodziewa się, że sprzedaż w jego segmencie powinna być wyższa w drugim półroczu w porównaniu z analogicznym okresem roku 2022, a obecne obniżki skomentował następująco:

Tomasz Grela, prezes zarządu Aluprof.

Lipiec to pierwszy miesiąc, gdy musieliśmy ogłosić obniżkę cenników od 3 proc. do 6 proc. – trzeba więc liczyć się z niższą marżą, którą będziemy starali się nadrabiać wyższym wolumenem. (..) Na korektę wskazywała cena aluminium i USD (…) , a także zachowanie konkurencji, która widząc kurczący się rynek, również tymi cenami gra. (…) Wydaje się, że wrzesień-październik będziemy obserwować efekt tych obniżek.

Zobacz również

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy kończy produkcję w Bielsku

Assa Abloy Mercor Doors wygasza produkcję w fabryce w Bielsku. Działalność będzie przeniesiona do zakładu w Dobrzeniu Wielkim.

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Arbonia przeznaczy 200 mln euro na rozwój segmentu drzwi

Grupa Arbonia poinformowała o podjęciu ostatecznej decyzji co do sprzedaży dywizji klimatu firmie Midea Electrics Netherlands. Pierwsze kroki związane ze zbyciem były podjęte na początku tego roku.

1