Wśród licznych nagród i tytułów, jakimi w ostatnim czasie obdarzono bielski Aluprof, pojawił się również Brylant Polskiej Gospodarki 2020. W przeciwieństwie do innych ten tytuł nie zależy opinii czy ocen, ale wynika wprost z danych bilansowych spółki. Analiza tych danych z lat 2018-2019 pozwoliła zaliczyć Aluprof do Brylantów i wycenić wartość tej spółki na ponad 3,5 mld zł.
Wycena po bilansie roku 2020 oraz po wynikach I półrocza 2021 będzie zapewne jeszcze wyższa. Po pierwszym kwartale tego roku Aluprof informował o 23-procentowym wzroście sprzedaży, do wartości ponad 410 mln zł i wyniku EBIDTA o 10 mln zł wyższym niż rok wcześniej. Obecnie systemodawca z Bielska-Białej ujawnił, że dynamika wzrostu sprzedaży w II kwartale br. była nawet wyższa r/r niż w pierwszym, bo nawet 25-procentowa, a wynik był znowu o 10 mln zł wyższy. Już w maju Tomasz Grela, prezes Aluprofu, mówił o dwucyfrowym wzroście sprzedaży w kwietniu i dobrym portfelu zamówień na maj. Wyniki czerwca ten optymizm tylko potwierdziły. Wysokie wzrosty segmentu aluminium potwierdza również najnowszy raport Centrum Analiz Branżowych „ Rynek okien w Polsce. Edycja 2021” – na ich tle dynamika sprzedaży Aluprofu wygląda jednak ponadprzeciętnie.
Dobre wyniki II kwartału br. zakomunikowała również cała Grupa Kęty, w której Aluprof jest liderem segmentu systemów aluminiowych (SSA). Według szacunków, skonsolidowane przychody grupy ze sprzedaży wyniosą 1,165 mld zł (wzrost o 31 proc. r/r), a skonsolidowany zysk operacyjny osiągnie 213 mln zł, co oznacza wzrost o 41 proc. r/r. Kęty szacują, że zysk netto grupy w drugim kwartale 2021 r. wyniesie ok. 162 mln zł, co oznacza wzrost o 34 proc. w stosunku do II kwartału ub. roku.
Tagi
AluprofCABcentrum analiz branżowychGrupa Kętysystemy aluminioweTomasz Grelawyniki 2021wyniki sprzedażyZobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.