Aluminium o 37 proc. droższe niż przed rokiem

Autor: |Data publikacji:

Po okresie zwiększonej liczby zamówień na swoje wyroby Grupa Kęty spodziewa się w II półroczu osłabienia koniunktury budowlanej. Bardzo dobrze w I połowie roku poradził sobie Aluprof, zwiększając przychody o 40 proc. Grupa podała również, jak zmieniła się cena aluminium w tym okresie.

Segment Systemów Architektonicznych Grupy Kęty, na cele którego stoi bielski Aluprof, uzyskał w I półroczu br. 1,28 mld zł przychodów, co wobec ponad 900 mln zł w I półroczu 2021 oznacza wzrost przychodów o ponad 40 proc. W samym tylko II kwartale przychody segmentu przekroczyły 690 mln zł. Wypracowany od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł 160 mln zł i był również o 40 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pomimo tego, że w roku 2021 Aluprof importował z Rosji 13 proc. profili, a w lutym zawiesił działalność swojej ukraińskiej spółki, wojna na Ukrainie nie wpłynęła negatywnie na wyniki tego systemodawcy. Od maja br. Aluprof System Ukraina LLC wznowił nawet działalność w ograniczonym zakresie.

Przychody Grupy Kęty w pierwszych sześciu miesiącach roku wyniosły 3,15 mld zł, a wypracowany zysk netto przekroczył 420 mln zł. Średnie notowania ceny aluminium w okresie I półrocza 2022 r. w stosunku do okresu analogicznego w 2021 r. były wyższe o 37 proc. przy jednoczesnym osłabieniu złotówki względem dolara o ok. 12,5 proc. Wpływ na wzrost zamówień miał również, jak pisze Grupa w komunikacie, wybuch wojny w Ukrainie, który wprowadził na rynek dodatkową niepewność w zakresie dostępności surowców. W takiej sytuacji firmy reagowały zwiększonymi zakupami, zabezpieczając się przed ryzykiem braków podstawowych komponentów do produkcji.

W II połowie roku, w związku ze spodziewanym spowolnieniem w budownictwie wynikających z wysokich cen materiałów budowlanych oraz wyższych kosztów kredytów, zarząd Grupy Kęty spodziewa się osłabienia koniunktury w segmentach związanych z branżą budowlaną. Mimo to podtrzymał skorygowaną w czerwcu prognozę wyników na rok 2022, spodziewając się niemal 6 mld zł przychodów oraz ponad 640 mln zł zysku netto.

Zobacz również

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.