Po okresie zwiększonej liczby zamówień na swoje wyroby Grupa Kęty spodziewa się w II półroczu osłabienia koniunktury budowlanej. Bardzo dobrze w I połowie roku poradził sobie Aluprof, zwiększając przychody o 40 proc. Grupa podała również, jak zmieniła się cena aluminium w tym okresie.
Segment Systemów Architektonicznych Grupy Kęty, na cele którego stoi bielski Aluprof, uzyskał w I półroczu br. 1,28 mld zł przychodów, co wobec ponad 900 mln zł w I półroczu 2021 oznacza wzrost przychodów o ponad 40 proc. W samym tylko II kwartale przychody segmentu przekroczyły 690 mln zł. Wypracowany od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł 160 mln zł i był również o 40 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pomimo tego, że w roku 2021 Aluprof importował z Rosji 13 proc. profili, a w lutym zawiesił działalność swojej ukraińskiej spółki, wojna na Ukrainie nie wpłynęła negatywnie na wyniki tego systemodawcy. Od maja br. Aluprof System Ukraina LLC wznowił nawet działalność w ograniczonym zakresie.
Przychody Grupy Kęty w pierwszych sześciu miesiącach roku wyniosły 3,15 mld zł, a wypracowany zysk netto przekroczył 420 mln zł. Średnie notowania ceny aluminium w okresie I półrocza 2022 r. w stosunku do okresu analogicznego w 2021 r. były wyższe o 37 proc. przy jednoczesnym osłabieniu złotówki względem dolara o ok. 12,5 proc. Wpływ na wzrost zamówień miał również, jak pisze Grupa w komunikacie, wybuch wojny w Ukrainie, który wprowadził na rynek dodatkową niepewność w zakresie dostępności surowców. W takiej sytuacji firmy reagowały zwiększonymi zakupami, zabezpieczając się przed ryzykiem braków podstawowych komponentów do produkcji.
W II połowie roku, w związku ze spodziewanym spowolnieniem w budownictwie wynikających z wysokich cen materiałów budowlanych oraz wyższych kosztów kredytów, zarząd Grupy Kęty spodziewa się osłabienia koniunktury w segmentach związanych z branżą budowlaną. Mimo to podtrzymał skorygowaną w czerwcu prognozę wyników na rok 2022, spodziewając się niemal 6 mld zł przychodów oraz ponad 640 mln zł zysku netto.
Zobacz również
Forum Webinar #2 – poznaj kolejne nowości na sezon 2025
18 września drugie w tym roku spotkanie w ramach Forum Webinar. Przedstawimy nowości produktowe branży stolarki na sezon 2025.
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.