Po okresie zwiększonej liczby zamówień na swoje wyroby Grupa Kęty spodziewa się w II półroczu osłabienia koniunktury budowlanej. Bardzo dobrze w I połowie roku poradził sobie Aluprof, zwiększając przychody o 40 proc. Grupa podała również, jak zmieniła się cena aluminium w tym okresie.
Segment Systemów Architektonicznych Grupy Kęty, na cele którego stoi bielski Aluprof, uzyskał w I półroczu br. 1,28 mld zł przychodów, co wobec ponad 900 mln zł w I półroczu 2021 oznacza wzrost przychodów o ponad 40 proc. W samym tylko II kwartale przychody segmentu przekroczyły 690 mln zł. Wypracowany od stycznia do czerwca br. zysk netto wyniósł 160 mln zł i był również o 40 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Pomimo tego, że w roku 2021 Aluprof importował z Rosji 13 proc. profili, a w lutym zawiesił działalność swojej ukraińskiej spółki, wojna na Ukrainie nie wpłynęła negatywnie na wyniki tego systemodawcy. Od maja br. Aluprof System Ukraina LLC wznowił nawet działalność w ograniczonym zakresie.
Przychody Grupy Kęty w pierwszych sześciu miesiącach roku wyniosły 3,15 mld zł, a wypracowany zysk netto przekroczył 420 mln zł. Średnie notowania ceny aluminium w okresie I półrocza 2022 r. w stosunku do okresu analogicznego w 2021 r. były wyższe o 37 proc. przy jednoczesnym osłabieniu złotówki względem dolara o ok. 12,5 proc. Wpływ na wzrost zamówień miał również, jak pisze Grupa w komunikacie, wybuch wojny w Ukrainie, który wprowadził na rynek dodatkową niepewność w zakresie dostępności surowców. W takiej sytuacji firmy reagowały zwiększonymi zakupami, zabezpieczając się przed ryzykiem braków podstawowych komponentów do produkcji.
W II połowie roku, w związku ze spodziewanym spowolnieniem w budownictwie wynikających z wysokich cen materiałów budowlanych oraz wyższych kosztów kredytów, zarząd Grupy Kęty spodziewa się osłabienia koniunktury w segmentach związanych z branżą budowlaną. Mimo to podtrzymał skorygowaną w czerwcu prognozę wyników na rok 2022, spodziewając się niemal 6 mld zł przychodów oraz ponad 640 mln zł zysku netto.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".