Aliplast wciąż na wysokich obrotach

Red.: |Data publikacji:

Lubelski Aliplast doświadcza obecnie lekkiego spadku zamówień w systemach aluminiowych dla budownictwa, ale traktuje to jako chwilowe spowolnienie, które da się odrobić w II półroczu. Cały sezon 2020 firma zamierza zamknąć przychodami na poziomie obrotów z 2019 r.

Aliplast w ciągu ostatnich dwóch lat przeznaczył na inwestycje ponad 100 mln zł i tego tempa nie zamierza zwalniać. Jeszcze w tym roku rozpocznie budowę nowych powierzchni magazynowych – m.in. hali o powierzchni 1,7 tys. mkw. Spowodowane jest to rosnącym popytem na wyroby inne niż systemy okienno-drzwiowe, gdzie ostatnio notowano nawet dwucyfrowe spadki zamówień.

Firma kierowana przez Jana Kidaja szacuje swój udział w tym segmencie na 30 proc. rynku krajowego, ale jeszcze mocniej czuje się w produkcji części aluminiowych związanych z transportem, systemami fotowoltaicznymi czy systemami namiotowymi. Szczególnie mocno rozwija się w ostatnim czasie segment fotowoltaiki, gdzie Aliplast dostarcza konstrukcje do instalacji na dachach. Odbiorcami są nie tylko firmy z Polski, ale również z zagranicy w tym z Rumunii, Słowacji i z Węgier, gdzie pozyskano ostatnio kolejne grono odbiorców. Grupa osiągająca ponad 650 mln zł rocznego przychodu nie zamierza w tym roku ograniczać swoich planów sprzedażowych, ale też chce utrzymać stan zatrudnienia, który wynosi tu 650 pracowników.

– Mieliśmy bardzo dobry początek 2020 roku – powiedział Gazecie Wyborczej Jan Kidaj, prezes zarządu Aliplastu. – Po przejściowym, obecnym, delikatnym schłodzeniu w drugiej połowie roku powinniśmy złapać odpowiednie tempo. Sumując rok do roku, zakładam wynik finansowy podobny do tego z 2019 roku. Także dlatego, że kryzys, z którym wszyscy się zmagamy, jest kryzysem spadku konsumpcji, tymczasem Aliplast to przede wszystkim segment business-to-business – dodał.

Zobacz również

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba mocno redukuje zatrudnienie

Dormakaba zwalnia pracowników w swoich zakładach. Jest to konsekwencja wdrożenia programu transformacji Shape4Growth.

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.

1