Akzo Nobel ze wzrostem sprzedaży w pierwszym kwartale

Red.: |Data publikacji:

Akzo Nobel podsumował pierwszy kwartał tego roku. Spółka odnotowała w tym okresie 12 procentowy wzrost sprzedaży.

Akzo Nobel zakończył pierwszy kwartał tego roku wynikiem ze sprzedaży w wysokości 2,52 mld euro, w porównaniu do 2,26 w roku 2021. Jest to wzrost o 12 proc. Natomiast zysk operacyjny w pierwszym kwartale bieżącego roku wyniósł 232 mln euro w stosunku do 303 mln w roku 2021, co jest wynikiem niższym o 23 proc. Akzo Nobel przyznaje, że podnosił ceny na swoje produkty ze względu na rosnące koszty surowców, ale też frachtów. Cena transportu morskiego była wyższa o 334 mln euro w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r.

Spółka przyznaje, że na początku tego roku wzrosła niepewność na rynkach w związku z nałożeniem na Rosję sankcji oraz ponownym pojawieniem się w Chinach COVID-19. Występują także ograniczenia w dostawach na rynkach w Ameryce Północnej. Jednak mimo tych przeciwności, firma zamierza osiągnąć swój zamierzony wynik EBITDA w wysokości 2 mld euro w 2023 r.

Akzo Nobel odniósł się także do swojej obecności w Rosji. Przed wojną rynek rosyjski stanowił 2 proc. udziału w przychodach spółki, firma współpracowała z 640 pracownikami na terenie Federacji Rosyjskiej. Obecnie działalność w segmencie powłok dla przemysłu lotniczego oraz nowe inwestycje i działania marketingowe została zawieszona. Spółka informuje, że w wyniku sankcji unijnych większość jej działalności w Rosji w zakresie powłok jest zawieszona, a pozostała część rosyjskiej działalności będzie prowadzona lokalnie.

Akzo Nobel informuje:

Codziennie oceniamy sytuację i może się zdarzyć, że w najbliższych miesiącach wstrzymana zostanie większa część działalności w Rosji, zwłaszcza ze względu na praktyczne trudności związane z dostawami surowców w Rosji.

 

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1