Akzo Nobel zakończył miniony rok wzrostem przychodów ze sprzedaży. Udało się ten wynik osiągnąć, mimo wielu trudności na rynku.
Akzo Nobel poinformował właśnie o wynikach finansowych z 2022 r. Spółka osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży o 13 proc. do wartości 10,84 mld euro w stosunku do 9,58 mld euro w roku 2021. Jednocześnie Akzo Nobel podniósł ceny produktów o 14 proc., natomiast podliczając wolumen sprzedaży, odnotowano spadek w 2022 r. o 7 proc. w stosunku do danych z roku poprzedniego.
Akzo Nobel poinformował także o zysku operacyjnym – wyniósł on 708 mln euro w porównaniu do 1,11 mld euro rok wcześniej, co oznacza spadek o 37 proc. Spółka ten wynik tłumaczy spadkiem wolumenu sprzedaży, wysokimi cenami surowców, frachtu i generalnie rosnącymi kosztami działalności.
Greg Poux-Guillaume, dyrektor generalny Akzo Nobel podsumował:
Widzimy 2022 jako rok utrzymującej się niepewności na całym świecie – wydarzenia globalne spowodowały znaczny wzrost kosztów, a utrudnienia w łańcuchach dostaw spowodowały spadek zaufania konsumentów. Na nasze wyniki w IV kwartale nadal wpływał słabszy popyt, a także utrzymujące się skutki pandemii COVID-19 na niektórych z najważniejszych dla nas rynków.
Zarząd Akzo Nobel spodziewa się, że w bieżącym roku utrzymywać się będzie niepewność makroekonomiczna na rynkach, co zaważy na wzroście wolumenu sprzedaży. Firma będzie starała się m.in. redukować koszty, dzięki czemu uda się złagodzić wpływ trwającej inflacji na koszty operacyjne.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".