Akzo Nobel zakończył proces przejęcia Akzo Nobel Boya Sanaui ve Ticaret, tureckiej spółki joint venture. W dobie koronawirusa jednak odkłada większe wydatki, które były planowane na 2020 r.
Akzo Nobel został właśnie pełnym właścicielem Akzo Nobel Boya Sanayi ve Ticaret A.S., dostawcy farb proszkowych. Koncern był wcześniej jedynie większościowym udziałowcem w tureckiej firmie, bo posiadał 75 proc. udziałów. Ta transakcja pomoże w tym, by holenderska spółka ustanowiła silną pozycje na tureckim rynku farb proszkowych. Akzo Nobel zamierza rozwijać dalej swoją działalność w Turcji, a także w sąsiednich krajach. Dzięki przejęciu spółki joint venture, będzie teraz sprawniej obsługiwać także klientów w regionie.

Zarząd Akzo Nobel podjął także decyzję, by obecnie wstrzymać kluczowe elementy w transformacji firmy. Także odłożone zostają większe wydatki, które były planowane na 2020 r. Te decyzje związane są z obecną sytuacją pandemii. W momencie, w którym światowe rynki się ustabilizują, Akzo Nobel zamierza wznowić działania, których celem będzie podniesienie wydajności.
Firma zapewnia, że stara się zachować środki ostrożności, gdyż priorytetem jest zdrowie i bezpieczeństwo pracowników. Koncern również pracuje nad tym, by zapewnić ciągłość produkcji i obsługę klientów. Firma jednak przyznaje, że pandemia będzie miała znaczący wpływ na wyniki w II kwartale. Podaje tu przykład Chin, gdzie fabryki wracają teraz stopniowo do działalności, gdy kraj walczył z wirusem na początku roku.
Zobacz również
Drutex oficjalnym partnerem Bayernu Monachium
Jeden z największych producentów okien w Polsce, Drutex został oficjalnym partnerem Bayernu Monachium. Umowa została podpisana na trzy lata i jest częścią ekspansji producenta z Bytowa na rynkach europejskich.
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.