Wzrost przychodów i spadek zysków w Akzo Nobel

Autor: |Data publikacji:

Akzo Nobel w drugim kwartale zanotował 14-procentowy wzrost przychodów. Ten wynik udało się osiągnąć mimo trudnej sytuacji na rynku.

Akzo Nobel poinformował, że w II kwartale tego roku odnotował przychody w wysokości 2,58 mld euro w stosunku do 2,51 mld euro w roku 2021. Jak podliczyła firma, jest to wzrost o 14 proc., natomiast o 10 proc. w walutach stałych. Podwyżki cen były na poziomie 16 proc, co pozwoliło zrekompensować wzrost kosztów. Natomiast skorygowany wynik EBITDA jest niższy w drugim kwartale tego roku. Wyniósł on 337 mln euro w porównaniu do 419 mln w 2021 r. Także niższy był skorygowany zysk operacyjny również był w tym kwartale niższy i wyniósł 249 mln euro w stosunku do 335 mln euro.

Thierry Vanlancker, prezes Akzo Nobel podsumował:

Dwa miesiące lockdownu w Chinach i mniejsze zapasy farb dekoracyjnych dla kanałów budowlano-dekoracyjnych w Europie miały wyraźny wpływ na nasze wyniki w drugim kwartale. Popyt ze strony naszych klientów wzrósł w czerwcu. Pomimo znacznych trudności, byliśmy w stanie osiągnąć wolumeny z drugiego kwartału 2019 r., a więc sprzed pandemii COVID-19.

Akzo Nobel wyznaczyło sobie cel, by w 2023 r. wypracować zysk EBITDA na poziomie 2 mld euro. Ten cel uda się osiągnąć m.in. dzięki akwizycjom. Firma osiągnęła właśnie porozumienie w sprawie przejęcia afrykańskiego segmentu farb i powłok firmy Kansai Paint. Ta spółka jest obecna w 12 krajach Afryki i osiąga regionalnie przychody w wysokości około 280 milionów euro. Akzo Nobel zawarł także umowę przejęcia niemieckiego zakładu Lankwitzer Lackfabrik, produkującego płynne powłoki do felg aluminiowych. Klienci tych powłok, to producenci samochodów, tacy jak Daimler, Audi, VW, Opel, Fiat i Renault.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".