AGC podsumowało rok 2020 pod względem finansowym. Sprzedaż netto wyniosła 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) i jest to spadek o 7 proc. w stosunku do 2019 r.
Japoński koncern AGC podał, że w minionym roku przychody ze sprzedaży wyniosły 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) w porównaniu do 1518 mld jenów (ok. 53 mld zł) w roku 2019. Natomiast wartość sprzedaży netto szkła w minionym roku wyniosła 651 mld jenów (ok. 19 mld zł) w stosunku do 742 mld jenów (ok. 26 mld zł). AGC informuje, że popyt na szkło budowlane spadł w niemal wszystkich regionach, w których spółka prowadzi sprzedaż.
AGC przyznaje, że w minionym roku na wyniki firmy wpłynęły zmiany w gospodarce światowej spowodowane pandemią. W Chinach trudności pojawiły się w lutym, ale poprawa nastąpiła dość szybko, bo już w kwietniu. Jeśli chodzi o Europę, Stany Zjednoczone i Japonię, to negatywna zmiana nastąpiła w marcu, a sygnały ożywienia wystąpiły na tych rynkach dopiero w lipcu. Jednak w Europie od grudnia ponownie widać pogorszenie sytuacji rynkowej. Jest to efekt kolejnej fali zakażeń i wprowadzanych obostrzeń w wielu krajach.
Spółka informuje, że notowała spadki w popycie głównie w segmencie szkła motoryzacyjnego i budowlanego. Jednak segment produktów do elektroniki nie został dotknięty negatywnym wpływem pandemii. W minionym roku wzrósł popyt na produkty w tym dziale, a wartość sprzedaży wyniosła 289 mld jenów (ok. 10 mld zł) w stosunku do 276 mld (ok. 9 mld zł) w roku 2019.
Zobacz również
Eko-Okna nie będą finansowały obwodnicy Raciborza
Eko-Okna wycofały się z finansowania budowy obwodnicy. Firmie nie odpowiada przebieg zaproponowanej trasy. Projekt budowy może przez to upaść.
ASSA ABLOY inwestuje w produkcję drzwi p-poż.
Assa Abloy Mercor Doors inwestuje w rozbudowę fabryki w Dobrzeniu Wielkim pod Opolem. Efektem wdrożenia automatyzacji produkcji będzie podwojenie aktualnych mocy i, pomimo automatyzacji, zwiększanie zatrudnienia o 10 proc. rocznie.
Compremum skupia się na rynku amerykańskim
Compremum poprzez swoją spółkę Fabryka Slonawy planuje wraz ze swoim partnerem amerykańskim zwiększyć sprzedaż stolarki w USA.