AGC podsumowało rok 2020 pod względem finansowym. Sprzedaż netto wyniosła 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) i jest to spadek o 7 proc. w stosunku do 2019 r.
Japoński koncern AGC podał, że w minionym roku przychody ze sprzedaży wyniosły 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) w porównaniu do 1518 mld jenów (ok. 53 mld zł) w roku 2019. Natomiast wartość sprzedaży netto szkła w minionym roku wyniosła 651 mld jenów (ok. 19 mld zł) w stosunku do 742 mld jenów (ok. 26 mld zł). AGC informuje, że popyt na szkło budowlane spadł w niemal wszystkich regionach, w których spółka prowadzi sprzedaż.

AGC przyznaje, że w minionym roku na wyniki firmy wpłynęły zmiany w gospodarce światowej spowodowane pandemią. W Chinach trudności pojawiły się w lutym, ale poprawa nastąpiła dość szybko, bo już w kwietniu. Jeśli chodzi o Europę, Stany Zjednoczone i Japonię, to negatywna zmiana nastąpiła w marcu, a sygnały ożywienia wystąpiły na tych rynkach dopiero w lipcu. Jednak w Europie od grudnia ponownie widać pogorszenie sytuacji rynkowej. Jest to efekt kolejnej fali zakażeń i wprowadzanych obostrzeń w wielu krajach.
Spółka informuje, że notowała spadki w popycie głównie w segmencie szkła motoryzacyjnego i budowlanego. Jednak segment produktów do elektroniki nie został dotknięty negatywnym wpływem pandemii. W minionym roku wzrósł popyt na produkty w tym dziale, a wartość sprzedaży wyniosła 289 mld jenów (ok. 10 mld zł) w stosunku do 276 mld (ok. 9 mld zł) w roku 2019.
Zobacz również
Cena stolarki w sklepach PSB spadła
PSB podsumowało ceny w październiku. W tym miesiącu ceny stolarki budowlanej spadły o 2 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Najwięksi producenci branży stolarki 2025
Poznaliśmy ranking największych producentów w branży budowlanej. Wśród 100 obecnych na liście jest wiele firm stolarkowych.
Veka ma nowe laboratorium badawcze
Veka oddała do użytku nowoczesne laboratorium badawcze Winlab. Będzie tu testowana stolarka na rynek polski i na eksport.


