AGC ze słabszymi wynikami przez pandemię

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało rok 2020 pod względem finansowym. Sprzedaż netto wyniosła 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) i jest to spadek o 7 proc. w stosunku do 2019 r.

Japoński koncern AGC podał, że w minionym roku przychody ze sprzedaży wyniosły 1412 mld jenów (ok. 49 mld zł) w porównaniu do 1518 mld jenów (ok. 53 mld zł) w roku 2019. Natomiast wartość sprzedaży netto szkła w minionym roku wyniosła 651 mld jenów (ok. 19 mld zł) w stosunku do 742 mld jenów (ok. 26 mld zł). AGC informuje, że popyt na szkło budowlane spadł w niemal wszystkich regionach, w których spółka prowadzi sprzedaż.

AGC przyznaje, że w minionym roku na wyniki firmy wpłynęły zmiany w gospodarce światowej spowodowane pandemią. W Chinach trudności pojawiły się w lutym, ale poprawa nastąpiła dość szybko, bo już w kwietniu. Jeśli chodzi o Europę, Stany Zjednoczone i Japonię, to negatywna zmiana nastąpiła w marcu, a sygnały ożywienia wystąpiły na tych rynkach dopiero w lipcu. Jednak w Europie od grudnia ponownie widać pogorszenie sytuacji rynkowej. Jest to efekt kolejnej fali zakażeń i wprowadzanych obostrzeń w wielu krajach.

Spółka informuje, że notowała spadki w popycie głównie w segmencie szkła motoryzacyjnego i budowlanego. Jednak segment produktów do elektroniki nie został dotknięty negatywnym wpływem pandemii. W minionym roku wzrósł popyt na produkty w tym dziale, a wartość sprzedaży wyniosła 289 mld jenów (ok. 10 mld zł) w stosunku do 276 mld (ok. 9 mld zł) w roku 2019.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".