AGC podsumowało pierwszy kwartał pod kątem finansowym. Spółka odnotowała ogólny wzrost sprzedaży, jednak nastąpił spadek w segmencie szkła architektonicznego, niższy jest także zysk.
Japoński koncern AGC poinformował, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca marca 2024 wyniosła 498,74 mld jenów (ok. 12,77 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, w którym firma odnotowała sprzedaż w wysokości 489,2 mld jenów (ok. 12,53 mld zł). Niższy był jednak zysk operacyjny, w tym roku wyniósł on 24,14 mld jenów (ok. 618 mln zł), a rok wcześniej była to kwota 34,24 mld jenów (ok. 877 mln zł).
Spółka podała też dane dotyczące poszzególnych segmentów. W przypadku szkła architektonicznego, czyli wykorzystywanego w oknach i fasadach, w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż wyniosła 110,28 mld jenów (ok. 2,82 mld zł). Rok wcześniej była to kwota 120,54 mld jenów (ok. 3,08 mld zł). Zysk operacyjny w pierwszym kwartale wyniósł 4,17 mld jenów (ok. 106 mln zł) w stosunku do 9,28 mld jenów (ok. 237 mln zł) w roku poprzednim.

AGC zakłada jednak wzrost popytu na szkło, szczególnie laminowane. Dlatego 26 kwietnia firma otworzyła nową linię do laminowania szkła. Znajduje się ona w miejscowości Osterweddingen w Niemczech. W tym zakładzie produkowane są szyby o szerokiej gamie wymiarów, w tym w rozmiarze jumbo XXL – do wysokości 7 m. Jednocześnie firma informuje, że zwiększone zostały moce produkcyjne do wytwarzania szkła laminowanego w zakładzie AGC w Cuneo we Włoszech.
O wynikach sprzedaży AGC za 2023 r. pisaliśmy tutaj: https://forumbranzowe.com/agc-spodziewa-sie-w-tym-roku-wzrostu-popytu-na-szklo-izolacyjne/
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.