AGC ze spadkiem sprzedaży szkła w pierwszym kwartale

Autor: |Data publikacji:

AGC podsumowało pierwszy kwartał pod kątem finansowym. Spółka odnotowała ogólny wzrost sprzedaży, jednak nastąpił spadek w segmencie szkła architektonicznego, niższy jest także zysk.

Japoński koncern AGC poinformował, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca marca 2024 wyniosła 498,74 mld jenów (ok. 12,77 mld zł). To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, w którym firma odnotowała sprzedaż w wysokości 489,2 mld jenów (ok. 12,53 mld zł). Niższy był jednak zysk operacyjny, w tym roku wyniósł on 24,14 mld jenów (ok. 618 mln zł), a rok wcześniej była to kwota 34,24 mld jenów (ok. 877 mln zł).

Spółka podała też dane dotyczące poszzególnych segmentów. W przypadku szkła architektonicznego, czyli wykorzystywanego w oknach i fasadach, w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż wyniosła 110,28 mld jenów (ok. 2,82 mld zł). Rok wcześniej była to kwota 120,54 mld jenów (ok. 3,08 mld zł). Zysk operacyjny w pierwszym kwartale wyniósł 4,17 mld jenów (ok. 106 mln zł) w stosunku do 9,28 mld jenów (ok. 237 mln zł) w roku poprzednim.

agc-nowa linia w osterweddingen
Nowa linia do laminowania szkła w zakładzie w Osterweddingen

AGC zakłada jednak wzrost popytu na szkło, szczególnie laminowane. Dlatego 26 kwietnia firma otworzyła nową linię do laminowania szkła. Znajduje się ona w miejscowości Osterweddingen w Niemczech. W tym zakładzie produkowane są szyby o szerokiej gamie wymiarów, w tym w rozmiarze jumbo XXL – do wysokości 7 m. Jednocześnie firma informuje, że zwiększone zostały moce produkcyjne do wytwarzania szkła laminowanego w zakładzie AGC w Cuneo we Włoszech.

O wynikach sprzedaży AGC za 2023 r. pisaliśmy tutaj: https://forumbranzowe.com/agc-spodziewa-sie-w-tym-roku-wzrostu-popytu-na-szklo-izolacyjne/

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".