Grupa AGC podała globalne przychody ze sprzedaży za trzy kwartały. Koncern odnotował spadek na poziomie 111 mld jenów (ok. 4 mld zł).
Japoński koncern, zajmujący się przede wszystkim produkcją szkła, podał, że w okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wyniosły 1012 mld jenów (36,68 mld zł). Jest to spadek w stosunku do roku 2019 – wówczas sprzedaż netto wyniosła 1123 mld jenów (41 mld zł). Natomiast zysk operacyjny w tym roku wyniósł 73,6 mld jenów (2,67 mld zł) w stosunku do 40,5 mld jenów (1,47 mld zł).
Grupa AGC poinformował także, jak wyglądała sprzedaż w poszczególnych segmentach, czyli działy: szkła (do którego zalicza się budowlane i do przemysłu motoryzacyjnego), elektroniki oraz chemikaliów. AGC przyznaje, że trudno jest podać oddzielnie dane na temat szkła budowlanego i do branży motoryzacyjnej, bo wytwarzane są na tych samych liniach produkcyjnych, dlatego podaje je wspólnie. Wartość sprzedaży szkła do zewnętrznych klientów w trzech kwartałach tego roku to 464 mld jenów (16,8 mld zł). W roku ubiegłym była to wartość 558 mld jenów (ok. 20,2 mld zł).

Spółka także poinformowała o zmianach w zarządzie grupy. Od pierwszego stycznia 2021 r. zarządzać firmą będą:
- na stanowisku Representative Director Chairman: Takuya Shimamura,
- na stanowisku Representative Director President i CEO: Yoshinori Hirai.
Ponadto zmienią się członkowie zarządu i szefowie poszczególnych działów w Grupie AGC.
Zobacz również
XV Kongres Stolarki Polskiej już w przyszłym tygodniu
W dniach 22–23 maja w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XV Kongres Stolarki Polskiej organizowany przez Związek POiD.
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.