AGC po trzech kwartałach z dużymi spadkami w sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa AGC podała globalne przychody ze sprzedaży za trzy kwartały. Koncern odnotował spadek na poziomie 111 mld jenów (ok. 4 mld zł).

Japoński koncern, zajmujący się przede wszystkim produkcją szkła, podał, że w okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wyniosły 1012 mld jenów (36,68 mld zł). Jest to spadek w stosunku do roku 2019 – wówczas sprzedaż netto wyniosła 1123 mld jenów (41 mld zł). Natomiast zysk operacyjny w tym roku wyniósł 73,6 mld jenów (2,67 mld zł) w stosunku do 40,5 mld jenów (1,47 mld zł).

Grupa AGC poinformował także, jak wyglądała sprzedaż w poszczególnych segmentach, czyli działy: szkła (do którego zalicza się budowlane i do przemysłu motoryzacyjnego), elektroniki oraz chemikaliów. AGC przyznaje, że trudno jest podać oddzielnie dane na temat szkła budowlanego i do branży motoryzacyjnej, bo wytwarzane są na tych samych liniach produkcyjnych, dlatego podaje je wspólnie. Wartość sprzedaży szkła do zewnętrznych klientów w trzech kwartałach tego roku to 464 mld jenów (16,8 mld zł). W roku ubiegłym była to wartość 558 mld jenów (ok. 20,2 mld zł).

AGC otworzyło na początku listopada nowy budynek przeznaczony dla działu badań i rozwoju w AGC Yokohama Technical Center.

Spółka także poinformowała o zmianach w zarządzie grupy. Od pierwszego stycznia 2021 r. zarządzać firmą będą:

  • na stanowisku Representative Director Chairman: Takuya Shimamura,
  • na stanowisku Representative Director President i CEO: Yoshinori Hirai. 

Ponadto zmienią się członkowie zarządu i szefowie poszczególnych działów w Grupie AGC.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".