AGC po trzech kwartałach z dużymi spadkami w sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa AGC podała globalne przychody ze sprzedaży za trzy kwartały. Koncern odnotował spadek na poziomie 111 mld jenów (ok. 4 mld zł).

Japoński koncern, zajmujący się przede wszystkim produkcją szkła, podał, że w okresie od stycznia do końca września przychody ze sprzedaży wyniosły 1012 mld jenów (36,68 mld zł). Jest to spadek w stosunku do roku 2019 – wówczas sprzedaż netto wyniosła 1123 mld jenów (41 mld zł). Natomiast zysk operacyjny w tym roku wyniósł 73,6 mld jenów (2,67 mld zł) w stosunku do 40,5 mld jenów (1,47 mld zł).

Grupa AGC poinformował także, jak wyglądała sprzedaż w poszczególnych segmentach, czyli działy: szkła (do którego zalicza się budowlane i do przemysłu motoryzacyjnego), elektroniki oraz chemikaliów. AGC przyznaje, że trudno jest podać oddzielnie dane na temat szkła budowlanego i do branży motoryzacyjnej, bo wytwarzane są na tych samych liniach produkcyjnych, dlatego podaje je wspólnie. Wartość sprzedaży szkła do zewnętrznych klientów w trzech kwartałach tego roku to 464 mld jenów (16,8 mld zł). W roku ubiegłym była to wartość 558 mld jenów (ok. 20,2 mld zł).

AGC otworzyło na początku listopada nowy budynek przeznaczony dla działu badań i rozwoju w AGC Yokohama Technical Center.

Spółka także poinformowała o zmianach w zarządzie grupy. Od pierwszego stycznia 2021 r. zarządzać firmą będą:

  • na stanowisku Representative Director Chairman: Takuya Shimamura,
  • na stanowisku Representative Director President i CEO: Yoshinori Hirai. 

Ponadto zmienią się członkowie zarządu i szefowie poszczególnych działów w Grupie AGC.

Zobacz również

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.