AGC notuje wzrost zysku po trzech kwartałach

Autor: |Data publikacji:

Koncern AGC podsumował trzeci kwartał pod względem handlowym. Spółka odnotowała niewielki wzrost zysku, mimo spadku przychodów.

AGC z siedzibą w Tokio w Japonii podsumowało globalne wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. W okresie od początku stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 1512,14 mld jenów (ok. 35 mld zł), w porównaniu do 1534,22 mld jenów (ok. 36 mld zł) w roku 2024, co oznacza spadek o 1,4 proc. Wyższy jest jednak o 0,9 proc. zysk operacyjny, W trzech kwartałach tego roku wyniósł on 94,83 mld jenów (ok. 2,2 mld zł) w stosunku do 94 mld jenów (ok. 2,2 mld zł) w roku ubiegłym.

Szkło architektoniczne w AGC

AGC poinformowało także o wynikach w poszczególnych segmentach działalności. Jeśli chodzi o dział szła architektonicznego, to wartość sprzedaży za trzy kwartały wyniosła 320,8 mld jenów (ok. 7,5 mld zł) w stosunku do 329,7 mld jenów (ok. 7,7 mld zł). Natomiast w przypadku zysku operacyjnego, za trzy kwartały bieżącego roku wyniósł on 10 mld jenów (ok. 230 mln zł), w porównaniu do 14 mld rok wcześniej (ok. 330 mln zł).

AGC dostarczyło szkło (ok. 30 tys. mkw.) do Wielkiego Muzeum Egipskiego w Gizie, które zostało otwarte na początku listopada. Fot. AGC

Rynek szkła na świecie

AGC informuje, że spadki wartości sprzedaży netto w segmencie szkła architektonicznego spowodowane były przede wszystkim zmniejszeniem popytu w Europie. Negatywnie na wyniki wpłynęło także przeniesienie w lutym ubiegłego roku działalności z Federacji Rosyjskiej. Czynniki te sprawiły, że wyniki są nisze, mimo pozytywnego efektu prowadzonej polityki cenowej. Natomiast w Azji wartość sprzedaży spadła ze względu na niższe ceny w kilku regionach, m.in. w Indonezji, a także z powodu malejącego popytu. W efekcie wynik segmentu szkła architektonicznego był niższy o 2,7 proc., z kolei zysk operacyjny w bieżącym roku zmniejszył się o 28,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

 

Zobacz również

Vivento rozwija zaplecze logistyczno-szkoleniowe

Vivento rozwija zaplecze logistyczno-szkoleniowe

Vivento uruchamia nowe centrum logistyczno-szkoleniowe i łącznik między magazynem a produkcją, zwiększając potencjał operacyjny firmy.

Sanok Rubber Company podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku

Sanok Rubber Company podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku

Sanok Rubber Company opublikował skonsolidowany raport obejmujący trzeci kwartał roku obrotowego 2025. W tym czasie w porównaniu z rokiem ubiegłym grupa kapitałowa polepszyła swoją sytuację finansową. Natomiast spółka akcyjna uzyskała gorsze wyniki.

Ł&K to teraz Luukon. Firma inwestuje w rozwój

Ł&K to teraz Luukon. Firma inwestuje w rozwój

Ł&K zmieniło nazwę na Luukon. Nowy właściciel Marcin Grzelak inwestuje w produkcję i chce systematycznie zwiększać sprzedaż.