Koncern AGC podsumował trzeci kwartał pod względem handlowym. Spółka odnotowała niewielki wzrost zysku, mimo spadku przychodów.
AGC z siedzibą w Tokio w Japonii podsumowało globalne wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. W okresie od początku stycznia do końca września sprzedaż netto wyniosła 1512,14 mld jenów (ok. 35 mld zł), w porównaniu do 1534,22 mld jenów (ok. 36 mld zł) w roku 2024, co oznacza spadek o 1,4 proc. Wyższy jest jednak o 0,9 proc. zysk operacyjny, W trzech kwartałach tego roku wyniósł on 94,83 mld jenów (ok. 2,2 mld zł) w stosunku do 94 mld jenów (ok. 2,2 mld zł) w roku ubiegłym.
Szkło architektoniczne w AGC
AGC poinformowało także o wynikach w poszczególnych segmentach działalności. Jeśli chodzi o dział szła architektonicznego, to wartość sprzedaży za trzy kwartały wyniosła 320,8 mld jenów (ok. 7,5 mld zł) w stosunku do 329,7 mld jenów (ok. 7,7 mld zł). Natomiast w przypadku zysku operacyjnego, za trzy kwartały bieżącego roku wyniósł on 10 mld jenów (ok. 230 mln zł), w porównaniu do 14 mld rok wcześniej (ok. 330 mln zł).

Rynek szkła na świecie
AGC informuje, że spadki wartości sprzedaży netto w segmencie szkła architektonicznego spowodowane były przede wszystkim zmniejszeniem popytu w Europie. Negatywnie na wyniki wpłynęło także przeniesienie w lutym ubiegłego roku działalności z Federacji Rosyjskiej. Czynniki te sprawiły, że wyniki są nisze, mimo pozytywnego efektu prowadzonej polityki cenowej. Natomiast w Azji wartość sprzedaży spadła ze względu na niższe ceny w kilku regionach, m.in. w Indonezji, a także z powodu malejącego popytu. W efekcie wynik segmentu szkła architektonicznego był niższy o 2,7 proc., z kolei zysk operacyjny w bieżącym roku zmniejszył się o 28,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
Zobacz również
Vivento rozwija zaplecze logistyczno-szkoleniowe
Vivento uruchamia nowe centrum logistyczno-szkoleniowe i łącznik między magazynem a produkcją, zwiększając potencjał operacyjny firmy.
Sanok Rubber Company podsumowuje trzeci kwartał 2025 roku
Sanok Rubber Company opublikował skonsolidowany raport obejmujący trzeci kwartał roku obrotowego 2025. W tym czasie w porównaniu z rokiem ubiegłym grupa kapitałowa polepszyła swoją sytuację finansową. Natomiast spółka akcyjna uzyskała gorsze wyniki.
Ł&K to teraz Luukon. Firma inwestuje w rozwój
Ł&K zmieniło nazwę na Luukon. Nowy właściciel Marcin Grzelak inwestuje w produkcję i chce systematycznie zwiększać sprzedaż.


