Dwie japońskie firmy – AGC i Panasonic zawarły umowę, by wspólnie rozwijać produkcję zespolonych szyb próżniowych. Będą one trafiać na rynek europejski.
Koncern AGC z siedzibą w Tokio, wraz z firma Panasonic, która ma siedzibę w Osace zostały partnerami w rozwoju próżniowych szyb zespolonych. Nowo opracowany produkt będzie dostępny w sprzedaży na rynku europejskim. AGC zbuduje linię produkcyjną w fabryce w Belgii, natomiast planowane wprowadzenie do sprzedaży nowego produktu, który będzie przeznaczony do budownictwa mieszkalnego, to marzec przyszłego roku. Planowany koszt inwestycji to ok. 10 mln euro, natomiast do produkcji szyb zostanie zatrudnionych 20 nowych pracowników.
Produkt będzie połączeniem kilku rozwiązań technicznych. AGC dostarczy technologię produkcji szkła niskoemisyjnego, Panasonic zaś technikę wytwarzania wyświetlaczy plazmowych. Próżniowe zespolenia szybowe, które już w przyszłym roku mają trafić do sprzedaży, stanowić będzie odpowiednik obecnego właśnie na rynku trzyszybowego zespolenia o wysokim poziomie izolacyjności. Będzie jednak od niego o około 20 proc. węższe. W założeniu bowiem nowe zespolenie ma trafić do okien, które będą wstawiane w budynkach remontowanych. Ze względu na to, że okna z trzema szybami są szerokie, obie firmy postanowiły opracować nowy produkt, o bardzo dobrych parametrach termicznych, stawiając sobie za cel, by był wąski.
Ponadto, Panasonic będzie wspierał proces technologiczny wymagany do rozpoczęcia produkcji, AGC zaś dostarczy swoją wiedzę na temat rynku, sieć sprzedaży, a także firmować będzie produkt swoją marką globalnego producenta szyb.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".