Dwie japońskie firmy – AGC i Panasonic zawarły umowę, by wspólnie rozwijać produkcję zespolonych szyb próżniowych. Będą one trafiać na rynek europejski.
Koncern AGC z siedzibą w Tokio, wraz z firma Panasonic, która ma siedzibę w Osace zostały partnerami w rozwoju próżniowych szyb zespolonych. Nowo opracowany produkt będzie dostępny w sprzedaży na rynku europejskim. AGC zbuduje linię produkcyjną w fabryce w Belgii, natomiast planowane wprowadzenie do sprzedaży nowego produktu, który będzie przeznaczony do budownictwa mieszkalnego, to marzec przyszłego roku. Planowany koszt inwestycji to ok. 10 mln euro, natomiast do produkcji szyb zostanie zatrudnionych 20 nowych pracowników.


Produkt będzie połączeniem kilku rozwiązań technicznych. AGC dostarczy technologię produkcji szkła niskoemisyjnego, Panasonic zaś technikę wytwarzania wyświetlaczy plazmowych. Próżniowe zespolenia szybowe, które już w przyszłym roku mają trafić do sprzedaży, stanowić będzie odpowiednik obecnego właśnie na rynku trzyszybowego zespolenia o wysokim poziomie izolacyjności. Będzie jednak od niego o około 20 proc. węższe. W założeniu bowiem nowe zespolenie ma trafić do okien, które będą wstawiane w budynkach remontowanych. Ze względu na to, że okna z trzema szybami są szerokie, obie firmy postanowiły opracować nowy produkt, o bardzo dobrych parametrach termicznych, stawiając sobie za cel, by był wąski.
Ponadto, Panasonic będzie wspierał proces technologiczny wymagany do rozpoczęcia produkcji, AGC zaś dostarczy swoją wiedzę na temat rynku, sieć sprzedaży, a także firmować będzie produkt swoją marką globalnego producenta szyb.
Zobacz również
Czytaj wrześniowe „Forum Branżowe”
Dostępny jest nowy numer miesięcznika „Forum Branżowe” (09/2025). Gościem wydania jest Marek Mędrek, CEO Schüco International Polska.
Drutex otworzył nową siedzibę w Bytowie
Drutex przeniósł się do nowej siedziby. Biurowiec za ponad 60 mln zł został oddany do użytku w roku jubileuszu 40-lecia działalności spółki.
Drutex wśród gigantów. Oficjalna inauguracja współpracy z Bayernem Monachium – kulisy
W ubiegły piątek Drutex oficjalnie został zaprezentowany na stadionie Allianz Arena jako nowy partner Bayernu Monachium. Przedstawiamy kulisy tego wydarzenia i szczegóły współpracy producenta stolarki z Bytowa z największym niemieckim klubem piłkarskim.