AGC Glass Europe opublikowało właśnie raport dotyczący zrównoważonego rozwoju. Opisane są w nim działania firmy w 2020 r.
AGC Glass Europe działała na wielu polach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firma inwestowała w odzyskiwanie energii i produkcję elektryczności. Od wielu lat instalowane były w zakładach produkcyjnych panele fotowoltaiczne i obecnie moc samodzielnie odzyskanej i wytworzonej energii w 2020 r. jest na poziomie 25 577 MWh. W minionym roku udało się także zainstalować turbinę wiatrową w Seneffe w Belgii.
Od 2002 r. firma zmniejszyła emisję CO2 na tonę szkła o 11 proc. Od 2020 zrezygnowano z użycia ciężkich olejów opałowych, a od 1999 r. emisja pyłów została ograniczona o 61 proc. Udało się zmniejszyć zużycie wody – od 1998 r. do 2020 r. zużycie spadło o 69 proc. Jeśli chodzi o odpady, to w całej grupie AGC Glass Europe powstaje ich 234 tys. ton na rok. Jednak 97 proc. z nich zostaje poddanych recyklingowi lub odzyskowi. W przypadku transportu, to 56 proc. surowców przewożonych jest drogą morską i pociągami. Firma stara się ograniczać transport ciężarówkami.
AGC Glass Europe poddaje recyklingowi ok. 1 mln ton stłuczki rocznie. Firma podliczyła, że to przekłada się na oszczędność 1 150 000 ton surowca rocznie. Dzięki temu spada emisja Co2 o 700 tys. ton.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".