Już wiele przedsiębiorstw naszej branży systemowo zaczęło dbać o jak najmniejszą uciążliwość dla środowiska. Także AGC Glass Europe, które opublikowało właśnie raport na temat zrównoważonego rozwoju. Znajdziemy w nim informacje, jak działalność firmy wpływa właśnie na otoczenie.
AGC podaje, jaki zostawia ślad węglowy. Pierwszy raz badanie było przeprowadzone w 2009 r. i od tego czasu wyniki uległy poprawie. W ostatnich obliczeniach (testy są wykonywane co trzy lata) wynik to 3,8 mln tys. emitowanego dwutlenku węgla w stosunku do 41 mln ton policzonych na początku.
AGC podliczyło, że od 1998 r. do 2019 firma zmniejszyła konsumpcję wody o 73 proc. W przypadku odpadów stałych, to w koncernie powstaje ich około 252 tys. ton rocznie. Jednak około 97 proc. z nich jest odzyskiwane lub przetwarzane.
Producent szyb wykorzystuje transport statkiem lub pociągiem w 64 procentach, odpowiada to 51,5 tys. ciężarówek. Z kolei jeśli chodzi o opakowania, to te szklane nadają się do ponownego użycia. Firma podliczyła, że na przykład w Belgii ok. 98 proc. opakowań jest wielokrotnie wykorzystywanych.
Oddział AGC w Europie przetwarza około 1 mln ton stłuczki szklanej rocznie. Jak oceniła firma, dzięki ponownemu wykorzystaniu stłuczki unika się emisji do atmosfery ok. 300 tys. ton CO2 rocznie.
Pełen raport dostępny jest na stronie AGC
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".