Austriacki Adler, który specjalizuje się w produkcji lakierów, farb i środków ochrony drewna, zainwestuje ok. 100 milionów euro w rozwój swojej fabryki w Schwaz. Ma ona być zgodna z filozofią Przemysłu 4.0.
Adler z siedzibą w Schwaz w Austrii zakończył sezon 2021 roku wzrostem przychodów do poziomu 151 milionów euro. Firma szacuje, że posiada obecnie ok. 4 tys. klientów. W ostatnich latach firma duże inwestowała – w latach 2016-2018 wybudowała nową fabrykę lakierów wodnych oraz nowoczesne centrum logistyczne. Okazuje się, że to nie koniec inwestycji.
Przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że w ramach projektu „Fabryka przyszłości” Adler wyda ok. 100 milionów euro! Nowe obiekty mają wpisywać się w ideę Przemysłu 4.0. W najbliższym czasie w Schwaz ma powstać w pełni zautomatyzowany magazyn surowców oraz hala kompletacji wstępnej. Następnie wybudowana zostanie trzecia hala produkcyjna farb wodorozcieńczalnych, planowana jest również przestrzeń odbioru towarów.
Romed Staggl, kierownik produkcji w firmie Adler:
Naszym celem jest cyfryzacja z zachowaniem odpowiednich proporcji, by odciążyć naszych pracowników i jeszcze bardziej poprawić jakość naszych produktów. Nasi wysoko wykwalifikowani pracownicy nadal będą w centrum naszych planów na przyszłość.
Inwestycje mają być realizowane nie tylko w centrali Adler w Schwaz, ale także w kilku innych oddziałach. W Wiedniu trwają przygotowania do budowy przestronnego i nowoczesnego centrum serwisowego, czeska filia niedawno otworzyła nową siedzibę firmy, a planowane jest otwarcie też nowej filii w Niemczech.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".