Adler buduje fabrykę przyszłości

Autor: |Data publikacji:

Austriacki Adler, który specjalizuje się w produkcji lakierów, farb i środków ochrony drewna, zainwestuje ok. 100 milionów euro w rozwój swojej fabryki w Schwaz. Ma ona być zgodna z filozofią Przemysłu 4.0.

Adler z siedzibą w Schwaz w Austrii zakończył sezon 2021 roku wzrostem przychodów do poziomu 151 milionów euro. Firma szacuje, że posiada obecnie ok. 4 tys. klientów. W ostatnich latach firma duże inwestowała – w latach 2016-2018 wybudowała nową fabrykę lakierów wodnych oraz nowoczesne centrum logistyczne. Okazuje się, że to nie koniec inwestycji.

Przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że w ramach projektu „Fabryka przyszłości” Adler wyda ok. 100 milionów euro! Nowe obiekty mają wpisywać się w ideę Przemysłu 4.0. W najbliższym czasie w Schwaz ma powstać w pełni zautomatyzowany magazyn surowców oraz hala kompletacji wstępnej. Następnie wybudowana zostanie trzecia hala produkcyjna farb wodorozcieńczalnych, planowana jest również przestrzeń odbioru towarów.

Romed Staggl, kierownik produkcji w firmie Adler:

Naszym celem jest cyfryzacja z zachowaniem odpowiednich proporcji, by odciążyć naszych pracowników i jeszcze bardziej poprawić jakość naszych produktów. Nasi wysoko wykwalifikowani pracownicy nadal będą w centrum naszych planów na przyszłość.

Inwestycje mają być realizowane nie tylko w centrali Adler w Schwaz, ale także w kilku innych oddziałach. W Wiedniu trwają przygotowania do budowy przestronnego i nowoczesnego centrum serwisowego, czeska filia niedawno otworzyła nową siedzibę firmy, a planowane jest otwarcie też nowej filii w Niemczech.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.