Znakomite wyniki eksportu polskiej stolarki do Niemiec

Red.: |Data publikacji:

Od stycznia do września 2022 roku znacząco wzrósł eksport polskich okien i drzwi z tworzyw sztucznych do Niemiec. Jak wynika z danych, które zostały podane w podcaście „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”, w każdym z analizowanych kwartałów dynamika wzrostu była na wysokim poziomie.

Gdy sprzedaż krajowa stolarki z PCW słabła w 2022 roku, tak w eksporcie do Niemiec nie widać było osłabienia. Co ważne, dotyczy to zarówno sprzedaży w ujęciu nie tylko wartościowym, ale także ilościowym. Dane te omówili Maksymilian Miros (Centrum Analiz Branżowych) i Paweł Gregorczyk (Forum Branżowe) w swoim podcaście  „Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.

W okresie od stycznia do września 2022 roku w ujęciu ilościowym sprzedano w Niemczech o 11,6 proc. okien i drzwi z PCW więcej, niż w analogicznym okresie roku 2021. Najlepszy pod tym względem okazał się II kwartał, gdzie wzrosty były na poziomie 13,7 proc., ale w tym czasie w każdym kwartale wzrosty były dwucyfrowe.

Pod względem wartościowym z kolei najlepszy okazał się II kwartał, w którym odnotowano wzrost na poziomie 35,1 proc. Analizując okres od stycznia do września 2022 roku odnotowano z kolei wzrost na poziomie 34,2 proc. Dane te współgrają z przedstawioną w tym samym odcinku podcastu informacjami o niemieckim rynku stolarki, który w trzech pierwszych kwartałach 2022 roku również odnotował wzrosty, zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym (więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ).

Więcej na ten temat w audycji:

Polecamy również poprzednie odcinku naszego podcastu, w którym znajdą Państwo bogatą wiedzę o rynku stolarki:

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1