Wzrost przychodów branży budowlanej w Niemczech

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z danych Federalnego Urzędu Statystycznego w Niemczech, branża budowlana odnotowała 11-proc. wzrost przychodów w lipcu w porównaniu z czerwcem. Badanie Instytutu Pastela pokazuje z kolei, że w Niemczech brakuje tanich mieszkań na wynajem.

Niemal wszystkie gałęzie budownictwa odnotowały wzrosty przychodów w lipcu. Największy był w przypadku firm zajmujących się rozbiórkami i pracami przygotowawczymi (+23,5 proc). Najniższy był w przypadku budownictwa drogowego i kolejowego (+5,9 proc.).

Jak wynika ze statystyk, w I półroczu 2020 r. nie można było zaobserwować znaczących skutków pandemii koronawirusa na sprzedaż i zatrudnienie w budownictwie. W pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku sprzedaż wzrosła o 6,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.

Niedawno informowaliśmy, że w czerwcu 2020 roku w Niemczech wydano pozwolenie na budowę 34 300 mieszkań. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego, to o 22,4 proc. więcej niż w czerwcu poprzedniego roku (szczegóły). Najnowsze dane są zatem potwierdzeniem dobrej koniunktury na rynku budowlanym w Niemczech.  

Z kolei według badania przeprowadzonego przez Instytut Pestela na zlecenie Przemysłowego Związku Zawodowego Budownictwo-Rolnictwo-Środowisko, w Niemczech potrzeba obecnie ponad 8,5 mln tanich mieszkań na wynajem. To znacznie więcej niż oferuje obecnie rynek mieszkaniowy, na którym jest zaledwie 1,2 miliona mieszkań socjalnych.

W ciągu dekady liczba osób całkowicie zależnych od mieszkań z niskim i przystępnym czynszem dramatycznie wzrosła o blisko 1,3 mln. Dlatego władze wspomnianego związku apelują do rządu federalnego, krajów związkowych oraz gmin, by te zmieniły kurs polityki budownictwa mieszkaniowego i postawiły na masową budowę mieszkań. Taka informacja może cieszyć w kontekście bardzo dużego eksportu polskiej stolarki do naszego zachodniego sąsiada.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.