Grupa Polskie Składy Budowlane (PSB) prowadzi sprzedaż materiałów budowlanych oraz produktów do ogrodu. Firma śledzi zmiany cen na swoje produkty i regularnie podaje do publicznej wiadomości informacje o tym, w jakich grupach produktowych ceny wzrosły, a w jakich zmalały.
PSB sprawdza ceny na poszczególne produkty i porównuje je do okresów ubiegłych – sprzed miesiąca i sprzed roku. Dzięki temu, jak ocenia firma, można prześledzić tendencje na rynku i ocenić, jak rosła lub spadała wartość poszczególnych wyrobów.
Najnowsze podsumowanie dotyczy sierpnia. W tym miesiącu, w porównaniu do sierpnia 2017r. ceny wzrosły we wszystkich grupach produktowych. Najbardziej widać tę zmianę , jeśli sprawdzimy ceny płyt OSB i drewna (wzrost o 29 proc.) czy ścian i kominów (wzrost o 14,2 proc.). W przypadku stolarki otworowej zmiana cen nie jest aż tak imponująca, bo tu PSB policzyło, że ceny wzrosły o 2,5 proc.
Biorąc pod uwagę zmiany cen od początku stycznia do końca sierpnia, to w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. widać, że ceny wzrosły w 18 grupach towarowych. Najbardziej zmiana cen była widoczna w grupie: płyty z OSB i drewno – tu ceny są wyższe o 34,8 proc. Jeśli chodzi o stolarkę budowlaną, to ceny w ośmiu miesiącach tego roku są wyższe w porównaniu do 2017 o 1,4 proc. PSB podaje, że do analizy cen stosuje metodę średniej ważonej. Sprawdzanych jest 100 proc. wyrobów z oferty firmy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".