Wyraźny wzrost eksportu drzwi Porta KMI Poland

Autor: RK |Data publikacji: 2019-03-28

Porta KMI  Poland zalicza miniony rok do udanych, gdyż zwiększyła swoją sprzedaż, a już szczególnie, bo o 6 proc. na rynki zagraniczne. Sprzedaż zagraniczna stanowi już o 28 proc. całej sprzedaży producenta z Bolszewa, osiągając wartość ponad 114 mln zł. Cała sprzedaż Porty w 2018 roku wyniosła 408,1 mln zł.

Sukcesy eksportowe odnoszą się nie tylko do rynków unijnych, gdzie np. we Francji sprzedaż wzrosła o 26 proc., ale też do rynków na wschód od naszej granicy. Chodzi zarówno o ten bliski wschód jak Białoruś z jej 33 proc. wzrostem, jak również o dużo dalszy: jak Wietnam, gdzie wartość sprzedaży podwoiła się. Ten kierunek jest nadal w planach rozwojowych producenta drzwi, a nie chodzi już tylko o sam Wietnam, ale też o inne kraje azjatyckie, jak choćby Indie, gdzie jeszcze w tym roku zamierza wejść sprzedażowo. Lokomotywą mają być drzwi techniczne.

Łukasz Luto, Porta KMI

Sprzedaż inwestycyjna to lokomotywa napędzająca znaczną część naszego eksportu i głównie tam, gdzie zamówienia obiektowe odgrywają decydującą rolę, odnotowaliśmy znaczące przyrosty sprzedaży. Klientów zdobywamy przede wszystkim ofertą asortymentową i możliwością wykonania niestandardowych produktów w dużej liczbie. To właśnie zamówienia na drzwi techniczne, często o nietypowych gabarytach czy wykończeniu, były ważną pozycją w zleceniach inwestycyjnych w 2018 r. Umożliwiły to inwestycje w technologie produkcji, których dokonaliśmy w ostatnim czasie w naszych fabrykach” – powiedział agencji IBSN Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland .

Porta KMI Poland jest największym dzisiaj producentem drzwi w Polsce i w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W pięciu zakładach produkcyjnych: w Bolszewie, dwóch zakładach w Ełku, w Suwałkach oraz w rumuńskim Aradzie produkuje co miesiąc ponad 65 tys. drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych oraz ponad 60 tys. ościeżnic.

Zobacz również

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Innowacyjność się opłaca w Assa Abloy

Assa Abloy podsumowała II kwartał bieżącego roku. Firma odnotowała 11 proc. wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, natomiast wzrost był 14-proc. porównując półrocza.

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i zachęcić małe firmy do udziału w przetargach. Jakie zmiany nas czekają?

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Firma Winkhaus, specjalizująca się w produkcji okuć okiennych i drzwiowych oraz Mediola rozpoczęły współpracę w sektorze smart home. W ramach kooperacji możliwe będzie zintegrowanie rozwiązań obu firm.