Wyraźny wzrost eksportu drzwi Porta KMI Poland

Autor: |Data publikacji:

Porta KMI  Poland zalicza miniony rok do udanych, gdyż zwiększyła swoją sprzedaż, a już szczególnie, bo o 6 proc. na rynki zagraniczne. Sprzedaż zagraniczna stanowi już o 28 proc. całej sprzedaży producenta z Bolszewa, osiągając wartość ponad 114 mln zł. Cała sprzedaż Porty w 2018 roku wyniosła 408,1 mln zł.

Sukcesy eksportowe odnoszą się nie tylko do rynków unijnych, gdzie np. we Francji sprzedaż wzrosła o 26 proc., ale też do rynków na wschód od naszej granicy. Chodzi zarówno o ten bliski wschód jak Białoruś z jej 33 proc. wzrostem, jak również o dużo dalszy: jak Wietnam, gdzie wartość sprzedaży podwoiła się. Ten kierunek jest nadal w planach rozwojowych producenta drzwi, a nie chodzi już tylko o sam Wietnam, ale też o inne kraje azjatyckie, jak choćby Indie, gdzie jeszcze w tym roku zamierza wejść sprzedażowo. Lokomotywą mają być drzwi techniczne.

Łukasz Luto, Porta KMI

Sprzedaż inwestycyjna to lokomotywa napędzająca znaczną część naszego eksportu i głównie tam, gdzie zamówienia obiektowe odgrywają decydującą rolę, odnotowaliśmy znaczące przyrosty sprzedaży. Klientów zdobywamy przede wszystkim ofertą asortymentową i możliwością wykonania niestandardowych produktów w dużej liczbie. To właśnie zamówienia na drzwi techniczne, często o nietypowych gabarytach czy wykończeniu, były ważną pozycją w zleceniach inwestycyjnych w 2018 r. Umożliwiły to inwestycje w technologie produkcji, których dokonaliśmy w ostatnim czasie w naszych fabrykach” – powiedział agencji IBSN Łukasz Luto, wiceprezes i dyrektor zarządzający Porta KMI Poland .

Porta KMI Poland jest największym dzisiaj producentem drzwi w Polsce i w całej Europie Środkowo-Wschodniej. W pięciu zakładach produkcyjnych: w Bolszewie, dwóch zakładach w Ełku, w Suwałkach oraz w rumuńskim Aradzie produkuje co miesiąc ponad 65 tys. drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych oraz ponad 60 tys. ościeżnic.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".