Wrzesień był udany dla polskiej stolarki

Red.: |Data publikacji:

Jak wynika z comiesięcznego badania kondycji firm z branży stolarki otworowej, przeprowadzanego przez Centrum Analiz Branżowych, wrzesień był lepszy pod względem sprzedaży i wykorzystanych mocy produkcyjnych od sierpnia.

Z raportu Centrum Analiz Branżowych wynika, że aż 82 proc. menadżerów firm z branży stolarki odnotowało w swoich przedsiębiorstwach wzrosty sprzedaży we wrześniu względem sierpnia 2020 r. Co warte podkreślenia, 14 proc. firm zadeklarowało wzrost na poziomie przekraczającym aż 20 proc.

W badanym okresie wzrosło o 2 pp. wykorzystanie mocy produkcyjnych i wyniosło 92 proc. Aż 85 proc. firm deklaruje, że ich miesięczna sprzedaż po rozpoczęciu pandemii powróciła już do poziomu z analogicznego okresu 2019 r. lub w ogóle nie mieli spadku sprzedaży w żadnym miesiącu tego roku. Ponadto 4 proc. badanych menadżerów uważa, że sprzedaż powróci do „normalności” jeszcze w tym roku, a 11 proc. jest zdania, że nastąpi to najwcześniej w 2021 r.

Przewidywania badanych względem października również napawają optymizmem. Okazuje się bowiem, że ponad połowa z nich spodziewa się wzrostów sprzedaży względem września, a 36 proc. prognozuje, że sprzedaż będzie zbliżona do ubiegłego miesiąca.

Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu„Kondycja firm branży stolarki otworowej w Polsce” są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1