Wrzesień był udany dla polskiej stolarki

Autor: |Data publikacji:

Jak wynika z comiesięcznego badania kondycji firm z branży stolarki otworowej, przeprowadzanego przez Centrum Analiz Branżowych, wrzesień był lepszy pod względem sprzedaży i wykorzystanych mocy produkcyjnych od sierpnia.

Z raportu Centrum Analiz Branżowych wynika, że aż 82 proc. menadżerów firm z branży stolarki odnotowało w swoich przedsiębiorstwach wzrosty sprzedaży we wrześniu względem sierpnia 2020 r. Co warte podkreślenia, 14 proc. firm zadeklarowało wzrost na poziomie przekraczającym aż 20 proc.

W badanym okresie wzrosło o 2 pp. wykorzystanie mocy produkcyjnych i wyniosło 92 proc. Aż 85 proc. firm deklaruje, że ich miesięczna sprzedaż po rozpoczęciu pandemii powróciła już do poziomu z analogicznego okresu 2019 r. lub w ogóle nie mieli spadku sprzedaży w żadnym miesiącu tego roku. Ponadto 4 proc. badanych menadżerów uważa, że sprzedaż powróci do „normalności” jeszcze w tym roku, a 11 proc. jest zdania, że nastąpi to najwcześniej w 2021 r.

Przewidywania badanych względem października również napawają optymizmem. Okazuje się bowiem, że ponad połowa z nich spodziewa się wzrostów sprzedaży względem września, a 36 proc. prognozuje, że sprzedaż będzie zbliżona do ubiegłego miesiąca.

Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu„Kondycja firm branży stolarki otworowej w Polsce” są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.