WnD: podsumowanie 6 lat działalności

Autor: |Data publikacji:

WnD to marka okien i drzwi, która należy do Grupy Oknoplast. Właśnie mija szósty rok działalności Wnd, co stanowi dobrą okazję do podsumowań.

Marka WnD to nazwa nadana przez Oknoplast. Sygnowane są nią produkty wytwarzane w fabryce w miejscowości Rąbień pod Łodzią. Sześć lat temu hale produkcyjne po upadłej fabryce Okna Rąbień zostały kupione przez Oknoplast i od tego momentu rozpoczęła się działalność zakładu pod nową nazwą WnD. Wytwarzana jest tu stolarka z PCW w tzw. klasie ekonomicznej. Oznacza to, że produkty te są nieco tańsze od oferowanych przez Oknoplast, a jednocześnie cechują się dobra jakością. Okna z Rąbienia są eksportowane do wielu krajów, m.in. do Belgii, Włoch, Francji i Niemiec.

WnD, ekonomiczna marka Oknoplastu
Produkty marki WnD sprzedawane są w wielu krajach w Europie.

W pierwszym roku działalności WnD zatrudnionych w fabryce było 35 osób, a sprzedaż wynosiła 700 tys. zł. Po pięciu latach, pod koniec 2017 r. sprzedaż wyniosła już 90 mln zł, a w zakładzie zatrudnionych jest 300 ludzi.

Produkty wytwarzane przez WnD są dystrybuowane przez sieć sprzedaży Oknoplastu. Jest to jeden z powodów dużego sukcesu w sprzedaży. Zakład w Rąbieniu korzysta także ze wsparcia technologów zatrudnionych w Ochmanowie pod Krakowem. Do Grupy Oknoplast, oprócz marki WnD i Oknoplast należy również Aluhaus.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.