WnD to marka okien i drzwi, która należy do Grupy Oknoplast. Właśnie mija szósty rok działalności Wnd, co stanowi dobrą okazję do podsumowań.
Marka WnD to nazwa nadana przez Oknoplast. Sygnowane są nią produkty wytwarzane w fabryce w miejscowości Rąbień pod Łodzią. Sześć lat temu hale produkcyjne po upadłej fabryce Okna Rąbień zostały kupione przez Oknoplast i od tego momentu rozpoczęła się działalność zakładu pod nową nazwą WnD. Wytwarzana jest tu stolarka z PCW w tzw. klasie ekonomicznej. Oznacza to, że produkty te są nieco tańsze od oferowanych przez Oknoplast, a jednocześnie cechują się dobra jakością. Okna z Rąbienia są eksportowane do wielu krajów, m.in. do Belgii, Włoch, Francji i Niemiec.
W pierwszym roku działalności WnD zatrudnionych w fabryce było 35 osób, a sprzedaż wynosiła 700 tys. zł. Po pięciu latach, pod koniec 2017 r. sprzedaż wyniosła już 90 mln zł, a w zakładzie zatrudnionych jest 300 ludzi.
Produkty wytwarzane przez WnD są dystrybuowane przez sieć sprzedaży Oknoplastu. Jest to jeden z powodów dużego sukcesu w sprzedaży. Zakład w Rąbieniu korzysta także ze wsparcia technologów zatrudnionych w Ochmanowie pod Krakowem. Do Grupy Oknoplast, oprócz marki WnD i Oknoplast należy również Aluhaus.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".