Włosi polubili plastikowe okna

Autor: |Data publikacji:

Na rynku włoskim coraz więcej sprzedaje się produktów z PCW dla budownictwa. Szczególnie rośnie popularność stolarki tworzywowej.

Włosi podliczyli, że w 2021 r. zużyli 650 tys. ton różnego rodzaju PCW. Jest to wzrost o 10 proc. w stosunku do 2020 r., ale także jest to więcej niż przed pandemią w 2019 r. Najwięcej polichlorku winylu jest zużywane w budownictwie, w minionym roku było to 223 tys. ton, co stanowi ok. 34 proc. udziału w ogólnej wielkości zużycia PCW. Na drugim miejscu pod kątem zużycia plastiku jest segment opakowań z udziałem około 10-procentowym.

Wzrost zużycia PCW w budownictwie w stosunku do 2020 r. wynosi 16 proc. Ta duża dynamika wynika głównie z popytu na okna i drzwi, a ten popyt jest napędzany popularnymi we Włoszech eko-bonusami (Superbonus 110). To system dopłat rządowych do remontów, które mają poprawić efektywność energetyczną budynków. Włosi szczególnie chętnie wymieniają stare okna i drzwi na bardziej wydajne energetycznie, które zwykle wykonane są z PCW.

Ponte Vecchio, Florencja

Eksperci przewidują, że także w roku 2022 popularność stolarki z PCW we Włoszech będzie rosła. Na segment produkcji okien i drzwi z PCW oddziaływać też będzie szereg czynników, takich jak wzrost kosztów energii, dostępność surowców, duże koszty logistyki czy rosnąca inflacja, najwyższa we Włoszech od 25 lat. Dane dotyczące zużycia PCW we Włoszech opracowane zostały przez agencję Plastic Consult na zlecenie PVC Forum Italia.

Przypomnijmy, że Włochy to jeden z najważniejszych rynków dla polskich producentów stolarki. Sprzedają oni tam najwięcej okien wytworzonych właśnie w systemach z PCW. W 2020 r. wartość sprzedaży eksportowej okien z PCW wyniosła 125 mln euro. Te dane zebrało Centrum Analiz Branżowych, a zaprezentował je Maksymilian Miros w podkaście, którego można posłuchać TUTAJ.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".