Właściciele domów w Austrii zmienili priorytety

Red.: |Data publikacji:

W 2023 roku rynek drzwi zewnętrznych w Austrii odnotował spadek. Wynikało to nie tylko ze zmniejszenia się liczby nowych budynków, ale przede wszystkim ze zmiany priorytetów właścicieli domów.

Według analityków z Branchenradar przychody producentów w 2023 roku spadły o 12,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, do kwoty 132 mln euro. W 2022 roku wypracowali oni 150,3 mln euro, a w 2020 – 149,5 mln euro. Jeszcze większy był spadek popytu – wyniósł on 16 proc. Oznacza to, że wytworzono 57,5 tys. sztuk drzwi. W porównaniu do roku 2022 sprzedano o 11,2 tys. mniej drzwi zewnętrznych. Jednak tylko 3,4 tys. z tej liczby wynikało ze spadającego popytu na nowe budownictwo.

Przyczyny spadku na rynku drzwi

Branchenradar podaje, że ok. 70 proc. zostało spowodowane innymi przyczynami. Jedną z głównych okazał się bardzo duży spadek liczby renowacji. Jak tłumaczą analitycy, wymiana drzwi zewnętrznych była dla wielu właścicieli domów jednorodzinnych zbyt kosztowna, ponieważ nastąpił wzrost cen. W ubiegłym roku te produkty kosztowały o 1/5 więcej niż trzy lata wcześniej. Ponadto znaczna część kapitału prywatnego została zainwestowana w rozbudowę systemów fotowoltaicznych. Na dodatek  wydatki prywatnych gospodarstw domowych przesunęły się w stronę konsumpcji.

 

Zobacz również

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Niemiecki producent osłon wprowadza zmiany personalne

Dotychczasowy dyrektor zarządzający Hella Deutschland i Hella Holding, Christian Schaller, w całości skoncentruje się na zarządzaniu grupą. Jego działalność ma objąć również zagraniczne spółki.

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Grupa Selena przedstawiła raport dotyczący wyników finansowych za rok 2023. Sprawozdanie wskazuje na znaczne zmniejszenie zysku netto z działalności, wobec 2022 r. Spadek objął również przychody ze sprzedaży.

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel optymistycznie o rynku farb proszkowych w tym roku

Akzo Nobel podsumowało wyniki z pierwszego kwartału. Spółka odnotowała niewielki spadek w sprzedaży, ale prognozuje wzrost popytu na farby.

1