Witraż po raz pierwszy przekroczył próg 100 mln zł!

Autor: |Data publikacji:

Rok 2019 należał do bardzo udanych dla firmy Witraż. Producent stolarki z Choroszczy odnotował kolejne wzrosty – przychód wyniósł aż 114 mln zł. Jak firma radzi sobie w dobie pandemii?

Dla Witraża rok 2019 był bardzo udany. Firma zanotowała blisko 20 proc. wzrost sprzedaży, dzięki czemu osiągnęła wynik 114 mln przychodu. To pierwszy raz w historii przedsiębiorstwa, gdy udało się przekroczyć próg 100 mln rocznych przychodów.

Jak wyglądają plany tegoroczne, gdy światowa gospodarka odczuwa skutki globalnej pandemii? – Na początku 2020 roku tworząc strategie sprzedaży byłem bardzo optymistycznie nastawiony. Niestety poprzez sytuację, w której wszyscy się znaleźliśmy jestem zmuszony do zmian w założeniach. Nie zmienia to jednak faktu, iż w dalszym ciągu będziemy dążyć do zwiększenia naszej sprzedaży o kilkanaście punktów procentowych – powiedział w rozmowie z nami Robert Mucha, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Witraż.

Choć sprzedaż w marcu była na dobrym poziomie, to kwiecień już nie zapowiada się tak dobrze. Wszystko za sprawą pandemii koronawirusa.  – Słuszne moim zdaniem ograniczenia wprowadzone przez instytucje rządowe, wprowadziły w społeczeństwie jednak pewien niepokój związany z niepewną sytuacją i brakiem jasnych perspektyw w przyszłości. Dlatego też wydaje się, że wielu inwestorów wstrzymało się z podejmowaniem decyzji o dalszych inwestycjach czekając na lepsze jutro. Dodatkowo ze względów bezpieczeństwa wielu naszych partnerów handlowych zamknęło swoje biura sprzedaży i pracują tylko zdalnie, co znacznie utrudnia kontakt z klientem końcowym, a w efekcie proces sprzedażowy – mówi Robert Mucha. – Liczba zapytań jest na podobnym poziomie. To daje nam nadzieję, że obecne problemy są jedynie przejściowe a nastawienie inwestorów nie zmieniło się aż tak bardzo – dodaje. Duże spadki Witraż odnotowuje na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Niemczech, Francji i we Włoszech, które są dla przedsiębiorstwa głównymi rynkami eksportowymi.

Firma wprowadziła  procedury zaostrzonej higieny zgodne z zaleceniami WHO. Produkcja oraz biura biur pracują normalnie. W wielu działach wprowadzono pracę zdalną. Pracownicy produkcyjni są zaopatrzeni w środki dezynfekujące, maski wielorazowego użytku, jednorazowe rękawiczki, a dystans pomiędzy nimi wynosi minimum 2 m. Również firmowi kierowcy przestrzegają zaleceń Ministerstwa Zdrowia. – Podejmujemy wszelkie środki ostrożności, aby możliwa była planowana i bezpieczna realizacja dostaw. Dodatkowo możemy się pochwalić, iż wspieramy podlaskie szpitale, dostarczając im nieodpłatnie profesjonalne maseczki, przyłbice oraz obiady. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby dołożyć swoją „cegiełkę” w uzbrojenie medyków w niezbędne elementy. Chcielibyśmy im bardzo pogratulować ich odwagi oraz wytrwałości – podkreśla Robert Mucha z firmy Witraż.

Zobacz również

Specjaliści z branży przed nowymi wyzwaniami zawodowymi

Specjaliści z branży przed nowymi wyzwaniami zawodowymi

Gerda ma nowego dyrektora zarządzającego, a z Grupy Petecki i z Pagenu po wielu latach latach pracy odeszło dwóch specjalistów.

Liderzy rynku stolarki 2025

Liderzy rynku stolarki 2025

Podczas Ogólnopolskiego Forum Stolarki tradycyjnie odbyła się Gala Liderów Rynku Stolarki. Poznaliśmy liderów roku 2025 wsród dostawców i producentów, którzy łącznie zostali nagrodzeni w 19 kategoriach.

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – tym razem spotykamy się w Łodzi!

Już dziś, 15 października, w industrialnych wnętrzach hotelu Vienna House Andel’s w Łodzi startuje Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025.