Winkhaus przekroczył nawet zakładane plany

Red.: |Data publikacji:

Firma Winkhaus Polska poinformowała nas, że rok 2020 udało jej się zakończyć wzrostem sprzedaży, a wyniki były lepsze od oczekiwań na tamten sezon.

W 2020 r. wiele firm odczuło skutki pandemii, jednak w przypadku Winkhaus Polska przebiegający w cieniu koronawirusa sezon okazał się być bardzo udany. Już w czerwcu sprzedaż była na podobnym poziomie, jak w 2019 r. o czym pisaliśmy szerzej TUTAJ.

Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy Winkhaus Polska:

Rok 2020 za nami i można by, wzorem naszego wspaniałego wieszcza, powiedzieć „o roku ów” lub troszkę inaczej „o roku uffff…” . Jak wszyscy w branży, przeżywaliśmy spore huśtawki nastrojów i oczekiwań względem wyników w minionym roku. Początek zapowiadał się dobrze i stabilnie, potem nagle COVID-19 zafundował nam ostre pikowanie w dół i dużą niepewność, a po kilku miesiącach okazało się, że rynek wskoczył na niesamowite obroty. Gdybyśmy spojrzeli na rozkład sprzedaży po miesiącach, to pewnie wyszedłby z tego dziwny wykres, totalnie nie do przewidzenia.

Winkhaus Polska zakończył 2020 r. 8-procentowym wzrostem sprzedaży na rynku krajowym. Wynik ten przekroczył zakładane plany i przede wszystkim oczekiwania, na które wpływ miała przecież sytuacja związana z pandemią koronawirusa. Firma odnotowała duże, ponad 20-procentowe wzrosty w technice drzwiowej oraz technice zabezpieczeń. Jak poinformowali nas przedstawiciele Winkhaus Polska, w przypadku elektronicznej kontroli dostępu można mówić wręcz o wystrzeleniu w górę słupków sprzedaży.

Krzysztof Ratajczak, dyrektor handlowy Winkhaus Polska:

Widać, że klienci coraz częściej poszukują bardziej zaawansowanych i ciekawych rozwiązań. Zakończony rok był trudny w wielu obszarach funkcjonowania, ale ostateczny wynik daje satysfakcję, a doświadczenia i perspektywy na rok 2021 zaowocowały w ostatnich dniach grudnia decyzją o poważnych inwestycjach w Winkhaus Polska.

O jakich inwestycjach mowa? Firma zdradziła nam, ze chodzi przede wszystkim o inwestycje magazynowo-logistyczne. Przypomnijmy, że Winkhaus Polska w 2019 r. miał przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 321 mln zł.

 

 

Zobacz również

Fakro zmniejszyło produkcję o 30 proc.

Fakro zmniejszyło produkcję o 30 proc.

Fakro boleśnie odczuwa spadek koniunktury na rynku budowlanym. Mniejsza ilość zamówień powoduje, że firma nie ma obecnie pracy dla wszystkich pracowników.

W wakacje wystrzelił popyt na pergole

W wakacje wystrzelił popyt na pergole

Jak poinformowała nas firma Sun Winner, w okresie letnim znacznie zwiększyła się dynamika hurtowej sprzedaży pergoli. Przedsiębiorstwo z Łomży zakłada, że w tym roku uda mu się znacznie poprawić wyniki w porównaniu z sezonem 2021.

Mecenasi Sportu finiszują 14 sierpnia

Mecenasi Sportu finiszują 14 sierpnia

W ostatnim tygodniu naszego konkursu Mecenas Sportu na fotelu absolutnego lidera rozsiadł się zawierciański klub siatkówki Aluronu. Kibice tej drużyny oddali niemal 3 700 głosów.

1