Webinaria nowym sposobem na komunikację z dilerami

Red.: |Data publikacji:

Od pewnego czasu żyjemy w nowej rzeczywistości, która z dnia na dzień pozbawiła branżę możliwości normalnego funkcjonowania. Firmy masowo zawiesiły pracę offline, jednak część działań udało się przenieść do internetu. Jedną z takich aktywności są szkolenia, które w sieci funkcjonują jako webinary.

Według definicji zapisanej w Wikipedii webinar to rodzaj internetowego seminarium, który umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. Webinar może przyjąć formę seminarium, prezentacji, lekcji czy treningu. Platformy do tworzenia webinariów posiadają narzędzia umożliwiające m.in. wielostronną konferencję, możliwość przedstawiania prezentacji, oglądania wideo czy udostępnienia swojego ekranu, komentowanie i zadawanie pytań na czacie, łączenie na żywo z rozmówcami. Jest to idealne narzędzie do kontaktu z klientem B2B, szczególnie w warunkach w jakich przyszło nam funkcjonować.

Webinaria funkcjonują w naszej branży już od wielu lat, jednak potrzeba realizacji tego typu szkoleń nigdy nie była tak duża jak w obecnym czasie. Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni swoje webinaria zorganizowały Rehau, Aluprof, R&D Tech, OknoPlus, Assa Abloy, Klaes, Gealan czy Deceuninck. Tematyka spotkań była bardzo różna, podobnie jak i grupy docelowe. Były szkolenia skierowane do architektów, do pracowników obsługujących maszyny, ale były też takie, które miały trafić bezpośrednio do sprzedawców stolarki. W związku z tym zapytaliśmy dystrybutorów o opinie na ten temat.

Większość sprzedawców do tej pory nie miała styczności z webinarami, zazwyczaj wiązało się to z brakiem czasu lub też brakiem informacji o tym że tego typu szkolenia są organizowane. Dystrybutorzy którzy mają doświadczenie związane ze szkoleniami online uważają, że może być to dla nich przydatne, jednak istotna jest również jakość szkolenia. Sami często zniechęcali się po tym, gdy napotykali problemy techniczne podczas transmisji. Albo też, gdy nie mogli wejść w interakcję z prowadzącym, zadać pytania, jak twierdzi choćby jeden ze sprzedawców okien z Grudziądza. Z kolei dealer okien z Lublina, mający styczność z webinarami, zauważa, że tego typu działania mają swoje znaczenie w budowaniu relacji z partnerem biznesowym. Optymistyczne jest to, że nasi rozmówcy, wobec mniejszej ilości pracy, są otwarci na poszerzanie swojej wiedzy. Być może to dobry moment by trafić do sprzedawców, zbudować bliższą relację. Jeżeli w tym czasie dostrzegą korzyść ze szkoleń, to niewykluczone że będą chcieli uczestniczyć w nich również w przyszłości.

A dla wszystkich tych, którzy chcieliby poprowadzić takie webinarium dla swoich partnerów, polecamy poradnik o tym jak samodzielnie zrobić webinarium. Przeanalizowaliśmy w nim koszty, wymagania sprzętowe oraz platformy służące do realizacji webinariów.

Istnieje również możliwość zrobić webinar łatwiej, taniej i bez ryzyka. Jak? 

Skontaktuj się z nami pod adresem marketing@forumbranzowe.com

Zobacz również

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice ma nową strategię działania do 2025 r.

Nice opublikował swój pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju. Firma prezentuje w nim nową strategię rozwoju.

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Nowe showroomy Dako i Aluprofu

Dako otworzył właśnie swój nowy showroom w swojej siedzibie w Nowym Sączu. Także Aluprof inwestuje w salon, który otworzy w Wietnamie.

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Slonawy chce inwestować w sprzedaż w USA

Compremum podliczyło wyniki ze sprzedaży za trzy kwartały. Spółka osiągnęła sprzedaż ponad 167 mln zł, w tym 13 proc. to stolarka.

1