Warema kupuje Anwis

Red.: |Data publikacji:

Anwis stanie się częścią Grupy Warema. 12 czerwca obie strony podpisały przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. udziałów Anwisu. Polski producent osłon powinien dołączyć do Warema Renkhoff SE, firmy działającej w holdingu Grupy Warema w ciągu maksymalnie sześciu kolejnych tygodni.

Anwis, producent osłon z Włocławka, wkrótce stanie się częścią koncernu Warema. Początek transakcji nastąpił już tak naprawdę na początku tego roku, jednak firmy czekały na akceptację przejęcia przez urzędy antymonopolowe. Obie strony 12 czerwca podpisały przedwstępną umowę sprzedaży udziałów Anwisu.

Polska firma decyzję o sprzedaży motywuje tym, że włączenie jej do Grupy Warema „stanie się istotnym krokiem w rozwoju przedsiębiorstwa. Anwis zyska perspektywę szybszego wzrostu, dostęp do innowacyjnej technologii, a także możliwość lepszego wykorzystania potencjału dzisiejszego rynku”.

Siedziba Anwisu we Włocławku.

Z kolei zarząd Waremy informuje, że kupienie polskiego producenta jest realizacją strategii internacjonalizacji Grupy. Anwis zostanie niezależnym przedsiębiorstwem, a także zachowa własną markę, która wzmacnia swoje znaczenie w Europie Środkowej i Wschodniej. Obie firmy będą działać oddzielnie, zatem produkty Anwisu nie pojawią się w portfolio Waremy i odwrotnie, Warema nie będzie sprzedawała swoich wyrobów za pośrednictwem polskiej spółki.

Anwis to przedsiębiorstwo które może się poszczycić długą i ciekawą historią. Firma powstała w 1979 r. we Włocławku, firmę założył i przez wiele lat nią zarządzał Antoni Wiśniewski. W 2018 r. spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 32,6 mln euro i obecnie zatrudnia ok. 470 pracowników. Z kolei Warema działa znacznie dłużej na rynku. Firma powstała w 1955 r. w Marktheidenfeld w Bawarii, w Dolnej Frankonii w Niemczech. W Grupie Warema, w segmencie osłon, bedą więc obecnie cztery marki: Caravita, Exterre, Wings Professional i Anwis.

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1