O 8 proc. wzrosła sprzedaż materiałów budowlanych

Red.: MR |Data publikacji: 2019-11-13

Polskie Składy Budowlane opublikowały wyniki za III kwartały bieżącego roku. Przychody partnerów PSB wyniosły 5,3 mld zł i były wyższe o 8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

PSB ocenia, że minione trzy kwartały były bardzo dobre pod kątem sprzedaży materiałów budowlanych. Firma podkreśla, że partnerzy Grupy, czyli właściciele palcówek handlowych działających w ramach sieci PSB zwiększyli swoje przychody w dziedzinie budownictwa. Jeśli chodzi o hurtownie, czyli składy i sklepy Profi – tu wzrost był na poziomie 7 proc. Z kolei w sklepach PSB Mrówka, które mają charakter detaliczny, wzrost był o 11 proc. Natomiast przychody Grupy PSB Handel (centrali) wyniosły 2,3 mld zł i były wyższe o 12 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Otwarcie nowego sklepu Mrówka w Białośliwiu.

PSB podaje, że najlepszy pod względem przychodów był początek roku. Firma zanotowała tu dużą dynamikę wzrostu. Jednak już od maja do września widać było, że popyt na materiały budowlane stawał się coraz niższy, nastąpiło spowolnienie wzrostu sprzedaży.

Obecnie w ramach sieci PSB pracuje 297 składów budowlanych, 305 sklepów PSB Mrówka oraz 64 placówek handlowych PSB Profi. Zaledwie kilka dni temu, bo 9 listopada PSB otworzyło kolejny sklep Mrówka w Białośliwiu, który właśnie jest już 305. placówką w sieci. Polskie Składy Budowlane mają 14-procentowy udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych.

Zobacz również

W USA spadają wydatki na remonty, ale poprawiają się nastroje w budownictwie

W USA spadają wydatki na remonty, ale poprawiają się nastroje w budownictwie

Jak wynika z wiodącego wskaźnika aktywności remontowej stworzonego na Uniwersytecie Harvarda, wydatki remontowe Amerykanów będą spadać do połowy przyszłego roku. Stany Zjednoczone są jednak nadal atrakcyjnym rynkiem dla naszej branży.

Mol korzysta z boomu na przesłony

Mol korzysta z boomu na przesłony

Mol ocenia pierwsze półrocze jako bardzo dobre pod kątem handlowym. Sprzedaż w tym sezonie jest wyższa, niż w 2019.

DRUTEX w Juventusie Turyn? Możliwe!

DRUTEX w Juventusie Turyn? Możliwe!

Andrea Pirlo został trenerem Juventusu Turyn. Kilka lat temu był jednym z ambasadorów marki Drutex. Niewykluczone, że obecnie dojdzie do ponownej współpracy – tym razem z Juventusem prowadzonym przez Pirlo.

1