W polskiej branży stolarki w końcu stabilizacja

Red.: |Data publikacji:

Jak wynika z comiesięcznego badania kondycji polskiej branży stolarki budowlanej przygotowywanej przez Centrum Analiz Branżowych, lipiec przyniósł długo oczekiwaną stabilizację.

Średni poziom wykorzystania mocy produkcyjnych wyniósł 89 proc. (w badaniu z czerwca wynik ten wyniósł 86 proc.). Żadne z wiodących 50 przedsiębiorstw biorących udział w badaniu nie ma w planach ograniczania liczby etatów w sierpniu, a odsetek firm, w których poziom zatrudnienia był wyższy w porównaniu z okresem przed pandemią wzrósł do 27 proc.

Ponad połowa ankietowanych firm odnotowała wzrost sprzedaży względem czerwca 2020 r. W komentarzy Centrum Analiz Branżowych czytamy:

W lipcu nastąpiła dalsza (ale już nie tak dynamiczna) poprawa sprzedaży. Wprawdzie 14% firm przyznaje, że w lipcu ich sprzedaż była mniejsza niż w czerwcu (miesiąc wcześniej spadek deklarowało 10%, przed dwoma miesiącami 32 %, a przed trzema aż 80% firm), ale jednocześnie aż 67% managerów twierdzi, że ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim miesiącem (wzrost o 2 pp).

Pozytywne są też przewidywania na sierpień – aż 88 proc. menadżerów uważa, że w sierpniu sprzedaż poprawi się w porównaniu z lipcem (46 proc.) lub pozostanie na poziomie zbliżonym (42 proc.). Co ciekawe, aż 67 proc. firm deklaruje, że ich sprzedaż jest obecnie zbliżona do poziomu z tego samego miesiąca 2019 roku.

Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.

 

 

Zobacz również

Najwięksi producenci stolarki w USA

Najwięksi producenci stolarki w USA

W tym sezonie polska branża stolarki znacznie poprawiła swoje wyniki eksportowe na amerykańskim rynku, a ten ma ogromny potencjał. Może o tym świadczyć liczny „klub miliarderów” wśród tamtejszych producentów.

Dobre półrocze w Fart Produkt

Dobre półrocze w Fart Produkt

Fart Produkt minione półrocze zalicza do udanych. Dobre wyniki udało się osiągnąć m.in. dzięki wprowadzeniu nowych produktów do oferty.

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech wycofuje się z NewConnect

Małkowski-Martech podsumował wyniki za drugi kwartał. Spółka odnotowała wzrost wartości przychodów, wyższe są także koszty. Podjęła też kroki, by wycofać się z rynku NewConnect.

1