Jak wynika z comiesięcznego badania kondycji polskiej branży stolarki budowlanej przygotowywanej przez Centrum Analiz Branżowych, lipiec przyniósł długo oczekiwaną stabilizację.
Średni poziom wykorzystania mocy produkcyjnych wyniósł 89 proc. (w badaniu z czerwca wynik ten wyniósł 86 proc.). Żadne z wiodących 50 przedsiębiorstw biorących udział w badaniu nie ma w planach ograniczania liczby etatów w sierpniu, a odsetek firm, w których poziom zatrudnienia był wyższy w porównaniu z okresem przed pandemią wzrósł do 27 proc.
Ponad połowa ankietowanych firm odnotowała wzrost sprzedaży względem czerwca 2020 r. W komentarzy Centrum Analiz Branżowych czytamy:
W lipcu nastąpiła dalsza (ale już nie tak dynamiczna) poprawa sprzedaży. Wprawdzie 14% firm przyznaje, że w lipcu ich sprzedaż była mniejsza niż w czerwcu (miesiąc wcześniej spadek deklarowało 10%, przed dwoma miesiącami 32 %, a przed trzema aż 80% firm), ale jednocześnie aż 67% managerów twierdzi, że ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim miesiącem (wzrost o 2 pp).

Pozytywne są też przewidywania na sierpień – aż 88 proc. menadżerów uważa, że w sierpniu sprzedaż poprawi się w porównaniu z lipcem (46 proc.) lub pozostanie na poziomie zbliżonym (42 proc.). Co ciekawe, aż 67 proc. firm deklaruje, że ich sprzedaż jest obecnie zbliżona do poziomu z tego samego miesiąca 2019 roku.
Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.
Tagi
badania rynkubadanie koniunkturyCABcentrum analiz branżowychkoniunktura w stolarcekoronawiruspandemiaproducenci stolarkiraportZobacz również
Znamy laureatów Builder Super Power 2025
Zakończyła się kolejna edycja wyróżnień Builder Super Power 2025. Wśród laureatów znaleźli się przedstawiciele firm związanych z branżą stolarki budowlanej.
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.


