Pomimo nie najlepszego klimatu w budownictwie giełdowa spółka Mercor SA wciąż notuje wzrost wartości pozyskanych zamówień na swoje usługi. W ostatnim półroczu wartość ta jest o 29 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Styczniowe zamówienia pozyskane przez handlowców Grupy Mercor były aż o 84 proc. wyższe niż ich wartość ze stycznia 2022. Wówczas była to wartość 31,4 mln zł, podczas gdy obecnie jest to 57,7 mln zł. Nie jest to jednak sygnał o jakimś drgnięciu w nowym budownictwie, a raczej potwierdzenie, że Mercor jest wykonawcą prac instalacyjnych na ostatnim etapie budów, które w tej chwili są zamykane. Także z tego powodu przyszłe miesiące rysują się dla spółki całkiem dobrze, gdyż wiele obiektów będzie wciąż wykańczanych. W okresie od sierpnia 2022 do stycznia br. Mercor pozyskał zamówienia o wartości ponad 301 mln zł, co wobec 234,2 mln zł w analogicznym okresie rok wcześniej, oznacza wciąż wartość wyższą o 29 proc.
W najbliższym czasie Centrum Usług Wspólnych Grupy Mercor, jako zorganizowana, wyodrębniona część przedsiębiorstwa wniesiona zostanie jako wkład niepieniężny do spółki Mercor Centrum Usług Wspólnych sp. z o.o. Zgodę na to dało styczniowe Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Mercor SA. Działalność centrum polegała na świadczeniu usług doradztwa i wsparcia administracyjnego na rzecz Spółki oraz spółek zależnych od Spółki, wraz z przypisanymi funkcjami: księgowość, sprawozdawczość finansowa, sprawozdawczość podatkowa, kontroling finansowy, doradztwo biznesowe i organizacyjne, doradztwo kadrowo-płacowe, obsługa administracyjna, wsparcie i rozwój systemów informatycznych, usługi marketingowe, zarządzanie płynnością i ryzykiem kredytowym. Wkrótce ten zakres usług świadczyć będzie Grupie Mercor odrębna spółka z o.o.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.