Globalny rynek bram garażowych wynosił w 2022 roku 65,5 mld dol., przy czym największy był region Ameryki Północnej. Według analityków z Tehe Business Reaserch Company w roku bieżącym powinien sięgnąć 69,3 mld dol. w roku bieżącym, przy rocznej stopie wzrostu 5,7 procent.
Jednak ten obszar gospodarki odczuwa wpływ czynników taki, jak inne branże. Należą więc do nich: nadal skutki COVID-19, przerw w łańcuchach dostaw, ponadto wojna w Ukrainie oraz wzrost cen surowców. Natomiast według prognozy, do roku 2027 globalny rynek bram garażowych powinien rosnąć na poziomie 5,1 proc. r/r i osiągnąć wartość 84,6 mld dol. Rozwój będą napędzały rosnące inwestycje w projekty infrastrukturalne i budowlane.
Co w Europie?
Z kolei według raportu analityków runku europejskiego, w najbliższym nam regionalnie obszarze DACH po umiarkowanym spadku sprzedaży w 2020 roku w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpiła znaczna poprawa. Według badania rynku przychody producentów i generalnych importerów wzrosły o ponad 10 proc. w 2021 r., a następnie powiększyły się także w 2022 r. Na duży popyt – wzrost o ok. 8 proc. w roku 2022 – miały wpływ m.in.: umiarkowany wzrost cen (ok. 5 proc.) oraz już zawarte umowy na dostawy materiałów i wybieranie przez klientów tańszych modeli.
Wspomniany raport globalny wymienia jedynie dwóch dobrze znanych nam graczy, są to Hörmann oraz Assa Abloy. Pierwszy znajduje się w czołówce także w Polsce, jeśli chodzi o znajomość marki (wg badania Klubu Budujących Dom). W pierwszej trójce na kolejnych miejscach są Krispol oraz Wiśniowski. Lider tego segmentu, Hörmann Industries, według danych całej grupy pierwszy kwartał 2023 r. zakończył wzrostem przychodów o 35,5 proc. do 172,1 mln euro. W roku poprzednim było to 127,0 mln euro.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.