Globalny rynek bram garażowych wynosił w 2022 roku 65,5 mld dol., przy czym największy był region Ameryki Północnej. Według analityków z Tehe Business Reaserch Company w roku bieżącym powinien sięgnąć 69,3 mld dol. w roku bieżącym, przy rocznej stopie wzrostu 5,7 procent.
Jednak ten obszar gospodarki odczuwa wpływ czynników taki, jak inne branże. Należą więc do nich: nadal skutki COVID-19, przerw w łańcuchach dostaw, ponadto wojna w Ukrainie oraz wzrost cen surowców. Natomiast według prognozy, do roku 2027 globalny rynek bram garażowych powinien rosnąć na poziomie 5,1 proc. r/r i osiągnąć wartość 84,6 mld dol. Rozwój będą napędzały rosnące inwestycje w projekty infrastrukturalne i budowlane.
Co w Europie?
Z kolei według raportu analityków runku europejskiego, w najbliższym nam regionalnie obszarze DACH po umiarkowanym spadku sprzedaży w 2020 roku w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpiła znaczna poprawa. Według badania rynku przychody producentów i generalnych importerów wzrosły o ponad 10 proc. w 2021 r., a następnie powiększyły się także w 2022 r. Na duży popyt – wzrost o ok. 8 proc. w roku 2022 – miały wpływ m.in.: umiarkowany wzrost cen (ok. 5 proc.) oraz już zawarte umowy na dostawy materiałów i wybieranie przez klientów tańszych modeli.
Wspomniany raport globalny wymienia jedynie dwóch dobrze znanych nam graczy, są to Hörmann oraz Assa Abloy. Pierwszy znajduje się w czołówce także w Polsce, jeśli chodzi o znajomość marki (wg badania Klubu Budujących Dom). W pierwszej trójce na kolejnych miejscach są Krispol oraz Wiśniowski. Lider tego segmentu, Hörmann Industries, według danych całej grupy pierwszy kwartał 2023 r. zakończył wzrostem przychodów o 35,5 proc. do 172,1 mln euro. W roku poprzednim było to 127,0 mln euro.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".