W jakie maszyny inwestowali w tym roku polscy producenci?

Red.: |Data publikacji:

Wielu producentów stolarki w tym roku inwestowało w moce produkcyjne. Dwie firmy sprzedające maszyny – R&D Tech oraz Wegoma podsumowały, jakie produkty cieszyły się w tym roku największą popularnością.

W mijającym roku wielu producentów stolarki modernizowało parki maszynowe lub zdecydowało się na inwestycje w nowe segmenty. Wiązało się to z zakupem nowych linii produkcyjnych. Najczęściej firmy podejmowały decyzję o rozpoczęciu lub rozwinięciu produkcji ślusarki aluminiowej, choć nie tylko.

R&D Tech, Quadra

Potwierdzeniem popularności rozwiązań do produkcji stolarki aluminiowej jest podsumowanie roku R&D Tech. W firmie w mijającym roku największym zainteresowaniem cieszyły się duże centra przelotowe typu Quadra, gdzie proces obróbczy odbywa się kompleksowo na jednej maszynie. W ostatnim czasie R&D Tech uruchomiło kilkadziesiąt takich urządzeń w branży stolarki otworowej. Centrum typu Quadra cechuje się dużą wydajnością, precyzją obróbki i pełną automatyzacją przy zaangażowaniu tylko jednego operatora. Według R&D Tech to właśnie maszyny o dużej funkcjonalności oraz pełnej automatyzacji były najbardziej popularne wśród klientów w tym roku.

Wegoma

W firmie Wegoma w tym roku największą popularnością cieszyły się takie maszyny, jak: centra obróbcze, piły dwugłowicowe czy linie zgrzewająco-czyszczące. Według Konrada Józefiaka z Wegomy w branży stolarki mocno zauważalna jest zwiększona automatyzacja. Wynika to prawdopodobnie z braku wykwalifikowanej kadry i wzrostu kosztów pracowniczych. Firma sprzedała też wiele małych maszyn uzupełniających oraz startupy produkcyjne na mniejszą skalę.

Zobacz również

Pięćdziesiąt najlepszych okien i drzwi w Polsce

Pięćdziesiąt najlepszych okien i drzwi w Polsce

Po kilkuletniej przerwie po raz szósty zostały wybrane najlepsze okna i drzwi w Polsce w konkursie TopTen Hacks 2022.

ML System notuje niemal 40-procentowy wzrost sprzedaży

ML System notuje niemal 40-procentowy wzrost sprzedaży

ML System podliczył wyniki za trzy kwartały bieżącego roku. Firma odnotowała wzrost wartości sprzedaży o 39 proc.

AGC: w Europie spada popyt na szkło

AGC: w Europie spada popyt na szkło

AGC podliczył wyniki za trzy kwartały. Spółka jednocześnie informuje, że popyt na szkło w Europie spada, co wymaga korekt w działalności.

1