W jakie maszyny inwestowali w tym roku polscy producenci?

Autor: |Data publikacji:

Wielu producentów stolarki w tym roku inwestowało w moce produkcyjne. Dwie firmy sprzedające maszyny – R&D Tech oraz Wegoma podsumowały, jakie produkty cieszyły się w tym roku największą popularnością.

W mijającym roku wielu producentów stolarki modernizowało parki maszynowe lub zdecydowało się na inwestycje w nowe segmenty. Wiązało się to z zakupem nowych linii produkcyjnych. Najczęściej firmy podejmowały decyzję o rozpoczęciu lub rozwinięciu produkcji ślusarki aluminiowej, choć nie tylko.

R&D Tech, Quadra

Potwierdzeniem popularności rozwiązań do produkcji stolarki aluminiowej jest podsumowanie roku R&D Tech. W firmie w mijającym roku największym zainteresowaniem cieszyły się duże centra przelotowe typu Quadra, gdzie proces obróbczy odbywa się kompleksowo na jednej maszynie. W ostatnim czasie R&D Tech uruchomiło kilkadziesiąt takich urządzeń w branży stolarki otworowej. Centrum typu Quadra cechuje się dużą wydajnością, precyzją obróbki i pełną automatyzacją przy zaangażowaniu tylko jednego operatora. Według R&D Tech to właśnie maszyny o dużej funkcjonalności oraz pełnej automatyzacji były najbardziej popularne wśród klientów w tym roku.

Wegoma

W firmie Wegoma w tym roku największą popularnością cieszyły się takie maszyny, jak: centra obróbcze, piły dwugłowicowe czy linie zgrzewająco-czyszczące. Według Konrada Józefiaka z Wegomy w branży stolarki mocno zauważalna jest zwiększona automatyzacja. Wynika to prawdopodobnie z braku wykwalifikowanej kadry i wzrostu kosztów pracowniczych. Firma sprzedała też wiele małych maszyn uzupełniających oraz startupy produkcyjne na mniejszą skalę.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.