Vivento, producent drzwi z małopolski, może zaliczyć pierwsze półrocze 2021 roku do udanych. Firmie udało się osiągnąć solidne wzrosty, które mogłyby być nawet wyższe, gdyby nie sytuacja rynkowa.
Jak poinformowali nas przedstawiciele firmy, pierwszych 6 miesięcy tego sezonu oznaczało dla tego producenta wzrost o 12 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jak jednak zaznacza Marcin Tatar, dyrektor handlowy Vivento, wynik byłby jeszcze lepszy, gdyby nie braki materiałowe na rynku. Małopolska firma, podobnie jak wielu innych producentów, boryka się z problemami związanymi z brakiem surowców na rynku, w tym m.in. płyty MDF oraz szkła.
Marcin Tatar, dyrektor handlowy Vivento:
Nasza spółka prowadzi bezpieczną politykę zarządzania zapasami, ostrożnie wybieramy dostawców – ważna jest dla nas przede wszystkim jakość surowca. Wieloletnie relacje z dostawcami ułatwiają dziś negocjacje dotyczące realizacji dostaw. Niemniej jednak jeszcze nigdy sytuacja na rynku nie była tak niepokojąca.
Więcej na ten temat Marcin Tatar powiedział nam w wywiadzie dostępnym TUTAJ.
Vivento zakończyło sezon 2020 przychodami w wysokości 51,9 mln zł. Rok wcześniej firma osiągnęła wynik 45,5 mln zł. To oznacza, że dynamika wzrostu przychodów w 2020 roku w porównaniu z 2019 wyniosła 14 proc. Porównując rok 2019 do 2018, w którym przychód wyniósł 38,7 mln zł, okazuje się, że dynamika wyniosła 17,7 proc.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".