Vito Polska rezygnuje z obsługi klientów indywidualnych

Red.: |Data publikacji:

Firma Vito Polska zrezygnowała w tym roku z obsługi zamówień indywidualnych. Producent z Międzyrzeca Podlaskiego stawia obecnie na sieć handlową, którą udało mu się w tym sezonie znacząco poszerzyć.

Vito Polska w tym roku zdecydowało o skupieniu się na sprzedaży tylko w segmencie B2B. Dotychczas producent oferował swoje produkty przede wszystkim klientom indywidualnym, a od tego roku jego odbiorcami zostali dystrybutorzy stolarki w Polsce. Mimo trudnego czasu pandemii, firmie udało się poszerzyć sieć partnerów handlowych o 40 proc. i zwiększyć zasięg działalności. Producent dotychczas prowadził sprzedaż na terenie oddalonym od siedziby w promieniu ok. 100 km, w tym roku ten zasięg powiększył się do 200 km. Vito planuje, że w 2022 r. sprzedaż i rozpoznawalność marki uda się osiągnąć na terenie całego kraju.

Rozpoczęcie współpracy z nowymi odbiorcami wymagało również zmian wewnętrznych w Vito Polska. Firma została przeorganizowana, zatrudnione zostały nowe osoby w dziale produkcji, a także w biurze i do bezpośredniej obsługi klienta. Dla producenta to gruntowna zmiana, bo przez 19 lat obsługiwał i handlował głównie z klientem indywidualnym.

Producent planuje także rozwój sprzedaży za granicą. Obecnie Vito Polska współpracuje z kilkoma dystrybutorami zza granicy, ale większa rozbudowa sieci sprzedaży zagranicznej zaplanowana jest na kolejne 2-5 lat. Vito Polska skupia się obecnie na rozwoju na polskim rynku.

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1