Veka Polska zwiększyła przychody i zyski

Autor: |Data publikacji:

Veka Polska może zaliczyć poprzedni sezon do udanych. Firmie udało się nie tylko zwiększyć przychody w porównaniu z 2019 rokiem, ale też odnotowała wzrost zysku netto.

Veka Polska z siedzibą w Skierniewicach w 2020 r. osiągnęła wzrost przychodu ze sprzedaży względem 2019 r. W ubiegłym sezonie wyniósł on 555,4 mln zł w porównaniu do 501,7 mln zł. Oznacza to, że dynamika sprzedaży wyniosła 10,7 proc. Wzrósł też zysk netto z 65,8 do 86,5 mln zł (wzrost o 15,6 proc.).

Blisko 88 proc. sprzedaży polskiej spółki miało miejsce w naszym kraju. Resztę stanowił eksport. Oznacza to, że dynamika wzrostu sprzedaży w Polsce wyniosła 9,4 proc. Veka obok Aluplastu to największy dostawca profili w Polsce. Obie firmy posiadają blisko połowę rynku.

Więcej na temat wyników Veka Polska można usłyszeć w najnowszym podcaście “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.

Firma Veka Polska należy do międzynarodowej Grupy VEKA, która poinformowała, że we współpracy z firmą Sonax, stworzyła „Vekapro”, czyli gamę produktów do czyszczenia i pielęgnacji okien. Sonax to niemiecki producent środków do czyszczenia i pielęgnacji, głównie dla przemysłu motoryzacyjnego. W oferowanych przez Vekę zestawach produktów Vekapro znajduje się m. in. środek do pielęgnacji uszczelek a także olej w sprayu, przeznaczony do ruchomych elementów okuć.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.