Veka Polska może zaliczyć poprzedni sezon do udanych. Firmie udało się nie tylko zwiększyć przychody w porównaniu z 2019 rokiem, ale też odnotowała wzrost zysku netto.
Veka Polska z siedzibą w Skierniewicach w 2020 r. osiągnęła wzrost przychodu ze sprzedaży względem 2019 r. W ubiegłym sezonie wyniósł on 555,4 mln zł w porównaniu do 501,7 mln zł. Oznacza to, że dynamika sprzedaży wyniosła 10,7 proc. Wzrósł też zysk netto z 65,8 do 86,5 mln zł (wzrost o 15,6 proc.).
Blisko 88 proc. sprzedaży polskiej spółki miało miejsce w naszym kraju. Resztę stanowił eksport. Oznacza to, że dynamika wzrostu sprzedaży w Polsce wyniosła 9,4 proc. Veka obok Aluplastu to największy dostawca profili w Polsce. Obie firmy posiadają blisko połowę rynku.
Więcej na temat wyników Veka Polska można usłyszeć w najnowszym podcaście “Plusy, minusy. Analizy branży stolarki”.
Firma Veka Polska należy do międzynarodowej Grupy VEKA, która poinformowała, że we współpracy z firmą Sonax, stworzyła „Vekapro”, czyli gamę produktów do czyszczenia i pielęgnacji okien. Sonax to niemiecki producent środków do czyszczenia i pielęgnacji, głównie dla przemysłu motoryzacyjnego. W oferowanych przez Vekę zestawach produktów Vekapro znajduje się m. in. środek do pielęgnacji uszczelek a także olej w sprayu, przeznaczony do ruchomych elementów okuć.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".