Udany sezon 2021 na rynkach niemieckojęzycznych

Autor: |Data publikacji:

Rynek okienny w 2021 roku wzrósł zarówno w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. Analitycy podkreślają, że duży wpływ na to miały wzrosty cen produktów.

Jak wynika z danych zebranych przez Branchenradar, niemiecki rynek okienny był napędzany nowym budownictwem mieszkaniowym. W ujęciu ilościowym sprzedano o 1,4 proc. więcej skrzydeł okiennych (14,7 mln sztuk). Większe wzrosty odnotowano w wartości sprzedaży, a to przede wszystkim zasługa wzrostu cen. Według wyliczeń analityków, średnia cena skrzydła okiennego wzrosła o 5,9 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Wartość sprzedaży wyniosła w 2021 r. 4,92 mld euro. W Niemczech największe wzrosty odnotowano w przypadku okien drewniano-aluminiowych (+8,5 proc.).

Austriacki rynek okienny w sezonie 2021 również odnotował wzrosty. Pomocny w osiągnięciu tych wyników był oczywiście wzrost cen, ale też wyraźnie wzrósł popyt. W ubiegłym roku przychody producentów okien wzrosły o 12,5 proc. do kwoty 971 mln euro. Liczba sprzedanych skrzydeł okiennych wzrosła z kolei o około 5 proc. do 2,26 mln sztuk. Zwłaszcza w domach prywatnych wymieniono znacznie więcej okien niż w poprzednich latach – uzyskana sprzedaż wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Za jeden z powodów takich wzrostów eksperci Branchenradar wskazują inflację, która obniżyła wartość zebranych przez Austriaków oszczędności, dlatego właściciele domów chętniej niż wcześniej inwestowali w remonty. Sprzedaż okien drewnianych, PCW i aluminiowych w ujęciu rok do roku wzrosła od 11 do 14 proc.

W przypadku Szwajcarii mamy z kolei do czynienia z niezmiennym popytem oraz dużym wzrostem cen okien. W 2021 roku średni wzrost cen okien wyniósł niemal 11 proc. a sprzedaż była na poziomie 898 mln franków szwajcarskich. W porównaniu do roku 2020 w roku 2021 ceny zakupu profili z PCW i kantówki drewnianej wzrosły o 9-12 proc., a profili aluminiowych, nakładek aluminiowych, okuć i szyb izolacyjnych o około 15 proc.

Zobacz również

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu

Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

Arkadiusz Muś założy partię polityczną?

W ostatnich dniach media obiegła informacja o tym, że na horyzoncie pojawiła się nowa partia polityczna, której inicjatorem miałby być Arkadiusz Muś, właściciel Press-Glass.