Udany sezon 2021 na rynkach niemieckojęzycznych

Autor: |Data publikacji:

Rynek okienny w 2021 roku wzrósł zarówno w Niemczech, Austrii oraz Szwajcarii. Analitycy podkreślają, że duży wpływ na to miały wzrosty cen produktów.

Jak wynika z danych zebranych przez Branchenradar, niemiecki rynek okienny był napędzany nowym budownictwem mieszkaniowym. W ujęciu ilościowym sprzedano o 1,4 proc. więcej skrzydeł okiennych (14,7 mln sztuk). Większe wzrosty odnotowano w wartości sprzedaży, a to przede wszystkim zasługa wzrostu cen. Według wyliczeń analityków, średnia cena skrzydła okiennego wzrosła o 5,9 proc. w porównaniu z rokiem 2020. Wartość sprzedaży wyniosła w 2021 r. 4,92 mld euro. W Niemczech największe wzrosty odnotowano w przypadku okien drewniano-aluminiowych (+8,5 proc.).

Austriacki rynek okienny w sezonie 2021 również odnotował wzrosty. Pomocny w osiągnięciu tych wyników był oczywiście wzrost cen, ale też wyraźnie wzrósł popyt. W ubiegłym roku przychody producentów okien wzrosły o 12,5 proc. do kwoty 971 mln euro. Liczba sprzedanych skrzydeł okiennych wzrosła z kolei o około 5 proc. do 2,26 mln sztuk. Zwłaszcza w domach prywatnych wymieniono znacznie więcej okien niż w poprzednich latach – uzyskana sprzedaż wzrosła o ponad 16 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Za jeden z powodów takich wzrostów eksperci Branchenradar wskazują inflację, która obniżyła wartość zebranych przez Austriaków oszczędności, dlatego właściciele domów chętniej niż wcześniej inwestowali w remonty. Sprzedaż okien drewnianych, PCW i aluminiowych w ujęciu rok do roku wzrosła od 11 do 14 proc.

W przypadku Szwajcarii mamy z kolei do czynienia z niezmiennym popytem oraz dużym wzrostem cen okien. W 2021 roku średni wzrost cen okien wyniósł niemal 11 proc. a sprzedaż była na poziomie 898 mln franków szwajcarskich. W porównaniu do roku 2020 w roku 2021 ceny zakupu profili z PCW i kantówki drewnianej wzrosły o 9-12 proc., a profili aluminiowych, nakładek aluminiowych, okuć i szyb izolacyjnych o około 15 proc.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".