U większości producentów sprzedaż wróciła do poziomów z 2019 roku !

Red.: RK |Data publikacji: 2020-07-06

Do firm dotarł właśnie raport z wynikami najnowszego, czerwcowego badania koniunktury w branży stolarki budowlanej. Wynika z niego, że wyniki sprzedażowe, jak i nastroje managerów w czerwcu były dużo lepsze niż w kwietniu oraz maju.

W pierwszych dniach lipca br. tylko 10 proc. firm przyznaje, że w czerwcu ich sprzedaż była mniejsza niż w maju. Przypomnijmy, że miesiąc wcześniej spadek deklarowało 32 proc. firm, a przed dwoma miesiącami aż 80 proc. Obecnie aż 65 proc. managerów twierdzi, że ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z majem, w tym 20 proc. deklarowało wzrost o więcej niż 20 proc.

Większość managerów branży stolarki uważa, że w lipcu sprzedaż poprawi się w porównaniu z czerwcem, a ponad 1/3 przypuszcza, że pozostanie na zbliżonym poziomie. Co równie ciekawe, aż 51 proc. firm deklaruje, że już teraz ich sprzedaż zbliżona jest do poziomu z tego samego miesiąca 2019 roku ! Co trzeci badany powrotu do zeszłorocznego poziomu oczekuje w wakacje lub wczesną jesienią, a nadal 12 proc. jest zdania, że w tym roku nie uda się tego osiągnąć.

Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.

Zobacz również

Firmy inwestują w automatyzację produkcji

Firmy inwestują w automatyzację produkcji

Lisec w sierpniu tego roku zebrał zamówienia o wartości 34,5 mln euro. Jest to najwyższy wynik w historii firmy. Wyniki są świetne m.in. dzięki klientom z Polski.

Zabraknie montażystów?

Zabraknie montażystów?

Ekipy montażowe nie narzekają na brak pracy, wzrost cen stolarki nie wpłynął negatywnie na popyt, nie spowodował przestojów, a kalendarze na najbliższy czas są zapełnione. Czy ekipy montażowe są przygotowane na wielką falę renowacji budynków?

Amex-Bączek z jednym z najlepszych okresów w historii firmy

Amex-Bączek z jednym z najlepszych okresów w historii firmy

Amex-Bączek odnotował kilkunastoporocentowy wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu. Firma planuje także inwestycję w moce produkcyjne.

1