Do firm dotarł właśnie raport z wynikami najnowszego, czerwcowego badania koniunktury w branży stolarki budowlanej. Wynika z niego, że wyniki sprzedażowe, jak i nastroje managerów w czerwcu były dużo lepsze niż w kwietniu oraz maju.
W pierwszych dniach lipca br. tylko 10 proc. firm przyznaje, że w czerwcu ich sprzedaż była mniejsza niż w maju. Przypomnijmy, że miesiąc wcześniej spadek deklarowało 32 proc. firm, a przed dwoma miesiącami aż 80 proc. Obecnie aż 65 proc. managerów twierdzi, że ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z majem, w tym 20 proc. deklarowało wzrost o więcej niż 20 proc.
Większość managerów branży stolarki uważa, że w lipcu sprzedaż poprawi się w porównaniu z czerwcem, a ponad 1/3 przypuszcza, że pozostanie na zbliżonym poziomie. Co równie ciekawe, aż 51 proc. firm deklaruje, że już teraz ich sprzedaż zbliżona jest do poziomu z tego samego miesiąca 2019 roku ! Co trzeci badany powrotu do zeszłorocznego poziomu oczekuje w wakacje lub wczesną jesienią, a nadal 12 proc. jest zdania, że w tym roku nie uda się tego osiągnąć.
Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".