Do firm dotarł właśnie raport z wynikami najnowszego, czerwcowego badania koniunktury w branży stolarki budowlanej. Wynika z niego, że wyniki sprzedażowe, jak i nastroje managerów w czerwcu były dużo lepsze niż w kwietniu oraz maju.

W pierwszych dniach lipca br. tylko 10 proc. firm przyznaje, że w czerwcu ich sprzedaż była mniejsza niż w maju. Przypomnijmy, że miesiąc wcześniej spadek deklarowało 32 proc. firm, a przed dwoma miesiącami aż 80 proc. Obecnie aż 65 proc. managerów twierdzi, że ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z majem, w tym 20 proc. deklarowało wzrost o więcej niż 20 proc.
Większość managerów branży stolarki uważa, że w lipcu sprzedaż poprawi się w porównaniu z czerwcem, a ponad 1/3 przypuszcza, że pozostanie na zbliżonym poziomie. Co równie ciekawe, aż 51 proc. firm deklaruje, że już teraz ich sprzedaż zbliżona jest do poziomu z tego samego miesiąca 2019 roku ! Co trzeci badany powrotu do zeszłorocznego poziomu oczekuje w wakacje lub wczesną jesienią, a nadal 12 proc. jest zdania, że w tym roku nie uda się tego osiągnąć.
Comiesięczne badanie koniunktury w branży stolarki prowadzone jest cyklicznie przez Centrum Analiz Branżowych. Uczestnikami ankiety, ale też i odbiorcami nieodpłatnego Raportu są menedżerowie, którzy dobrowolnie wypełnili ankietę informacyjną. Dostępna jest ona dla każdego w naszym serwisie lub na stronie internetowej CAB.
Zobacz również
Wystartował konkurs RenOwacja 2026
Wystartował konkurs RenOwacja 2026. Głosowanie, w którym można oddać głos na najlepszą modernizację energetyczną budynku potrwa do 6 stycznia.
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.


